Trist dag

Idag har inte varit någon bra dag. Jag vaknade inatt och trodde jag hade fått magsjuka. Jag förstod snart att det inte var magsjuka utan bara min mage som är som den är. Ni som följt mig länge vet att jag i perioder har problem med magen. Jag har haft det i hela mitt liv, första tarmröntgen gjordes när jag var fem månader. Jag har lärt mig leva med det och jag vet ungefär hur jag kan hantera det. Jag mår alltid sämre vid stress, när jag äter mat som jag är känslig mot och när jag sover dåligt. Detta är inget ovanligt, så är det ju med alla fysiska problem man har. Kropp och själ sitter ju ihop på det sättet. Jag har varit med min mage hos många läkare under mitt liv och jag har förstått att - om jag inte blir helad - så får jag leva med det och alltid må mer eller mindre illa och ha besvär med magen. Tar jag hand om min kropp, min själ, vad jag äter osv så mår jag bättre, men jag mår ändå alltid lite dåligt. När man skriver det såhär låter det eländigt, men det är inte så jag ser på det. Jag är så van och jag lever ett bra liv, med vissa begränsningar när det gäller mat och sömn. Men när jag får en sån här dag, som är riktigt dålig, så känns det trist. Dagen har spenderats i sängläge och jag har sovit mycket för att slippa ifrån illamående och magvärk. Tack och lov så är dessa dagar sällsynta nu för tiden.

Jag har en vän (Kalott, som Seth kallar henne), som har liknande bekymmer med sin mage, men hon mår mycket sämre än jag i perioder. Ändå är hon alltid glad och så... levande. Det ger mig inspiration!!!

Jag har fått en kommentar om att man måste lämna ordverifieringar för att kunna kommentara mina inlägg. Jag visste inte att jag hade det. När jag kommenterar mig själv behöver jag aldrig verifiera... Jag har varit i kontakt med blogg.se och det går inte ta bort detta. Jag är ledsen för det och hoppas du vill kommentera ändå. Jag funderar på att byta bloggadress/bloggportal, men jag har haft denna adress i över två år och vill nog fortsätta. Det är roligt att alla inlägg finns på samma plats... Hoppas som sagt att du ändå vill kommentera ibland, för jag blir jätteglad varje gång jag får en kommentar :)

Nu säger jag god natt med denna bild (Jag vet att det är tidigt, men jag mår fortfarande inte okej):

Seth och Frodo ligger i min säng och tittar på Bolli.

God natt!!!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hoppas du mår bättre idag!

Postat av: Johanna

Och jag behöver inte ordverifiera, så det är nog olika. Vet ju att vissa har problem med minblogg också ibland.

Postat av: hanna

hej,

jag kan säga att jag har slut på pengar på mobilen, så kunde inte svara men svarar här ist



svar: jag kan hälsa till Louise och Klara att dom ska komma 20 i nästa vecka. & tack jag hoppas oxå att de går bra !

Stora Kramar

2011-02-17 @ 20:52:44
URL: http://greeenie.blogg.se/
Postat av: Cissa

Usch vad jobbigt det är med en mage som bråkar med en! Det gör min med mig också och det enda som eventuellt, kanske men antagligen inte skulle kunna bota är dunderdoser av kortison och antiinflamatoriska medel, så det har jag valt att avstå.



Om du funderar på att flytta bloggen, så går det i många fall att "ta med" inläggen. Men jag kommer stanna kvar och fortsätta kommentera (och tragla med ordverifieringen ;-)) oavsett hur du gör! :-)



Krya på dig!

Kram!

2011-02-17 @ 21:26:40
URL: http://cissa-itsawonderfullife.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0