Stefan K av Tabita och Bella...

Dagens väder:
Runt nollan och regn. Blask är bara förnamnet ute på vägarna...

På julfesten som ungdomarna i kyrkan anordnat visade Tabita och Bella en sång som de gjort till Stefan (detta var innan de visste att vi ska flytta). Wow, den är jättebra! Det är klart att jag tycker det, eftersom den handlar om mannen i mitt liv, men faktiskt så tycker även Seth och hans kusiner om den också :D

Vi har så härliga ungdomar i vår kyrka. Som jag brukar säga så är de så bra på att ta hand om varandra och "småttingarna" (såsom Seth och hans vänner). Ja, de är så fina inifrån och ut. Oh, vad jag kommer sakna var och en av dem när vi flyttar härifrån :(

Jag hittade sången på Facebook idag, så jag tror den är offentlig nu, så jag visar den här.  
Tabita har skrivit såhär på Facebook:

Nu är den efterlängtade filmen här! Amen!
Titta njut och förundras!

Det är en hyllning till vår ungdomspastor Stefan. Han är värd varje ord och mening! Ni förstår inte hur bra han är! Han är bäst! :)


Hon till vänster är Bella och hon till vänster är Tabita (båda singlar om någon är intresserad :P)

Seth går ofta runt och sjunger: Stefan... vilken man... Ha ha. När jag hörde det där "vilken man" första gången skrattade jag högt ;)

Ja, ni förstår nog att Stefan blev rörd... Som sagt, det är verkligen inte bara lätt att flytta härifrån...

Usch nu blir jag lite ledsen... bäst att tänka på annat. Det är ju drygt fyra månader kvar här.

Vi har iaf haft en härlig dag idag. Först kyrkan där Stefan predikade och jag sjöng. Vi var så enormt trötta när mötet var slut så vi köpte med oss mat hem och tittade på skidskytte. Efter det satt vi alla tre på golvet och byggde med lego. Det var rikgit härligt :D

Imorgon börjar en ny jobbvecka. Hoppas du får en bra vecka och är vid gott mod!!!
Kramar

Kommentarer
Postat av: Tabita

Jag och Bella kommer att bli ena riktiga B-kändisar tror jag. Vi hade så roligt när vi spelade in den och vi menar verkligen det vi rappar! Hoppas att filmen kommer fram i stunder då det känns lite jobbigt!



Det kändes så konstigt när man fick veta att ni ska flytta. Jag blev inte ledsen eller så. Antagligen för att jag inte har fattat det än...

Men då tänkte jag att: "Nu kommer han ha SINA ungdomar DÄR..." När vi träffar honom så kommer han att presentera dem som "Det här är mina ungdomar!"

Vi kommer inte längre att vara "Hans ungdomar".

Eller ja. På ett vis kommer vi aldrig att sluta vara det! Det vet jag. Men det känns ändå konstigt!



Dagen då man vet att ni flyttar kommer att vara jättejobbig. Men Gud har stora planer! Jag känner det! Något håller på att hända och det här är bara ett litet steg i hans häftiga plan! Så jag är ändå glad. På något vis.



Guds vägar äro outgrundliga!

2011-01-16 @ 19:16:17
URL: http://tabita.blogg.se/
Postat av: designhappens

Helt underbar!/ kram Maria

2011-01-16 @ 19:59:34
Postat av: Mummen

Vilka tjejer, tänk att de är ERA ungdomar.

Kram

2011-01-18 @ 17:01:02
URL: http://mummen.blogspot.com
Postat av: Eva Lundblad

Jag har vuxit upp i ett pastorshem och flyttade många gånger under min barndom och skoltid.Jag tror inte att det har haft någon negativ inverkan på mig.

Det kommer säkert att fungera bra också för din lilla kille.

Lycka till och kram från Eva

2011-01-18 @ 18:27:32
URL: http://eva-lundblad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0