Monster... på olika sätt.

Idag har vi haft en riktigt lugn dag. Jag är fortfarande inte pigg och det har varit riktigt skönt att inte ha några krav på sig. Vi bestämde oss för att hyra en film till fredagsmyset. Det blev Monster vs Aliens. En helt okej film. Seth gillade den, förstås!


När vi stängde av filmen var det extrainsatta nyheter på tv:n. Det har varit sprängdåd i Oslo. Det är inte helt lätt att förklara för Seth... Han hade tusen frågor, som vi försökte svara på. Vi stängde ganska snabbt av tv-n för att uppdatera oss mer när han sover. Han är lite för liten än för den typen av nyheter. Han hade lite lösningar om att vi skulle ha en robot, som vi kunde ta till Norge och ordna till allt med.
Det är inte lätt, varken för oss eller för honom, att förstå människors ondska...
Jag blir så ledsen att sådant här händer i världen och när det händer i Norden kommer det självklart närmare... Jag kom att tänka på ett bibelord när jag hörde nyheten:


Mitt i elände och skit i världen, finns ändå Guds frid att tillgå. Det är fantastiskt tycker jag! Ikväll ber jag för familjerna som har förlorat anhöriga idag.

Kommentarer
Postat av: Kaela

Ja det är fruktansvärt de två gräsliga händelserna i Norge.

Känns skönt att kunna knäppa händerna och be att Fridens Herre är med alla drabbade!

Hur gjorde man om man inte kunde det!



Kramar om

2011-07-22 @ 22:05:08
URL: http://kaela.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0