Blixtar och dunder

Just nu pågår nog det värsta åskväder jag kan minnas. Det blixtar och dundrar hela tiden, med bara några sekunders uppehåll mellan blixtarna. Jag är glad att jag bor i lägenhet, för jag tycker det är läskigt och bor man i hus är det värre! Seth sover, men katterna är oroliga... Stefan är i kyrkan än, så jag sitter här i min ensamhet och kurar och tycker detta är läskigt. Tv apparaterna är urdragna och Internet är inte anslutet än, så det behöver jag inte oroa mig för. Själv sitter jag med datorn kopplad till telefonen, så det ska ju inte vara några problem i åskan iaf.

Ja, ja.

Idag var min första dag på nya jobbet!! Jag sov inte jättemycket inatt, men det hade jag inte räknat med. Även om jag inte var jättenervös, så var det självklart pirrigt :)
Jag blev väl mottagen av chefen och fick introduktion tillsammans med en ST läkare. Sen skulle jag lära mig nytt datasystem och fick en introduktion på en timma. Det är nog inte så svårt, men jag har ju aldrig jobbat i det systemet förut, så det blir nog lite fel nu i början. Sen fick jag träffa min kollega. Det kommer bli hur bra som helst tror jag! Hon är organiserad, strukturerad och har gjort ett fantastiskt jobb alldeles själv i flera år. Ska bli roligt att få bli en del av det jobbet! Det är pga hennes stora arbetsbörda som gjort att de anställt mig. Man behöver helt enkelt två kuratorer på min arbetsplats! Stoppad som en korv med information cyklade jag hem vid 14:30. Jag jobbar ju bara 75 % nu under sommaren. Halleluja, vad skönt det är!! I höst blir det 100% så jag ska passa på att njuta av mina eftermiddagar nu i sommar.

Det var rysligt varmt och klibbigt när jag kom hem, så varken Seth eller jag orkade göra något särskilt. Vi pysslade lite, åt mat och lite sånt. Sedan började vi göra lite av underarbetet i Seths rum, men det blev inte så mycket. Det är alldeles för varmt och jag är lite trött efter första dagen på jobbet, så vi tar det lugnt :) Imorgon tar vi nya tag.

När Seth och jag satt i soffan tidigare ikväll låg Gandalf där också, förstås. Hon höll tassarna så sött runt kudden, som om hon sa: " rör inte min kudde..."


Gandalf och kudden.

Nähäpp, det fortsätter åska, så det blir ingen tv ikväll. Ska nog ta fram en bok istället att slappna av med innan jag somnar.

Ha det så gott och tack för att du tittade in här!!

Kommentarer
Postat av: Cissa

Nu hoppas vi att detta fungerar! Har inte kunnat kommentera på flera bloggar, bla din, på ett tag men nu ska det nog gå.



Vad snabbt ni verkar komma i ordning! Vi har bott här i huset i 1 1/2 år men har inte helt flyttat in. Vi har säkert 10 kartonger kvar att tömma och flera tavlor att sätta upp. Sen behöver vi ju fler möbler, vi gjorde ju det motsatta mot er och gick från litet (85 kvm) till stort (250 kvm).



Och vad skönt att nya jobbet verkar bra! Sådant är ju otroligt viktigt för att man ska känna sig tillfreds!

Ha det så bra du kan där i det läskiga åskvädret!



Kram!

2011-06-07 @ 21:58:26
URL: http://cissa-itsawonderfullife.blogspot.com
Postat av: Cissa

Jippi, det fungerade! ;-)

2011-06-07 @ 22:02:15
URL: http://cissa-itsawonderfullife.blogspot.com
Postat av: Annika

Vad skönt att veta att flytten gick bra. Hoppas att ni kommer att få det bra där ni bor nu,och att du kommer att trivas på ditt jobb.Vad skönt att höra att katterna också mår bra i lägenheten. Mina vildbasar Lady och Lufsen trivs,men tycker samtidigt att det är jobbigt i värmen.De är ju sibiriska katter,med mycket päls.Ha det så bra,kram från Annika.

2011-06-08 @ 06:35:49
Postat av: Kristina

Tänk jag är oxå åskrädd. Men vi hade ingen åska tack o lov. Skönt att nya jobbet verkar bra. Jag vet att du sagt det förr men på vilken klinik skulle du jobba?

Önskar dig fortsatt välsignelse Kram

2011-06-08 @ 13:52:51
URL: http://ruach.blogg.se/
Postat av: Smsa Låna

Kul att du bloggar! Fortsätt så :)

2011-07-19 @ 01:28:55
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0