Stadsparken

Stefan är ledig nu!!! Han har föräldraledigt! Så skönt faktiskt!
Idag jobbade jag bara till 14:30! Underbart. När jag kom hem hade Stefan och Seth packat frysväska och ryggsäck och så gav vi oss av till Stadsparken idag igen. Helt fantastisk plats att vara på när det är sånt här väder. Det är grönt, lummigt, det svalkade skönt med vinden och det var många glada människor där.

Seth hade med sig såpbubblor av olika slag, som han fått av ett par kompisar i Avesta som flyttpresent.



Den här gjorde stora och många bubblor.


Här sitter vi i skuggan vid lekplatsen.

Therese och Alva mötte upp efter en stund och då gick vi till plaskdammen. Seth och Alva lekte där och så satt vi andra och pratade och hade det allmänt skönt.

När vi satt och åt var det en familj som matade fiskmåsarna precis bredvid oss. Det var mååånga måsar kan jag säga. Stefan sa till dem att vi gärna inte ville ha alla måsar där när vi sitter och äter. "Nä, det vill inte vi heller", svarar de. Hm... om man inte vill ha måsarna där, varför matar man dem då? De slutade iaf att mata dem och måsarna flög iväg för att tigga mat någon annanstans i parken. Senare såg vi måsarna sno mat från en filt där det för tillfället inte satt några människor. De är fräcka de där fåglarna :D

Jag ska faktiskt gå och titta på Allsången nu. Jag är trött och har ont i magen. Min mage är ju krånglig och nu börjar flytt och allt komma ifatt den. Är ändå glad att det gått så bra som det gjort med tanke på all stress, dålig mat och omställning som det varit. Inatt låg jag vaken en stund pga magen, så nu är jag trött. Men jag jobbar bara tre dagar till, sen har jag semester!!!

Kommentarer
Postat av: Kristina

Ber o hoppas att din mage blir bättre.Kan inte heller sova men hoppas att du gör det Kram Kristina

2011-06-30 @ 00:57:47
URL: http://ruach.blogg.se/
Postat av: Susanne

Vad skönt att ni har någonstans att gå nu när ni inte har trädgård längre!!

2011-06-30 @ 13:30:49
URL: http://www.spelafela.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0