Tårta och konst

Jag berättade ju igår att det kom några och bakade en tårta på kvällen. Såhär såg det ut:


Seth ville naturligtvis vara med.
De hade 100 kr per grupp och de skulle göra en fin tårta med ett budskap.

Såhär blev de:

Korset var den som gjordes hemma hos oss. Den vann för utseendet och hjärtat vann för smaken.

Idag kom ju min fina bror och hjälpte oss att tapetsera Seths rum. Jag och Seth åkte till Lovisa och barnen för att hjälpa till där. Min hjälp blev inte så mycket för jag satt med Molly i famnen hela tiden. Lovisa tyckte det var hjälp så hon fick händerna fria, men jag hade ju tänkt mig att hjälpa till med mat och sånt... Men oh, vad jag älskar att hålla den där lilla tösabiten i famnen!!

När det närmade sig lunch åkte vi tillbaka till stan och köpte med oss lite lunch hem till oss själva och gubbarna. Efter det tog vi en promenad till Slottet för att äta glass. Ute på stan så är det "open art", vilket innebär att det finns konst lite varstans på stan. Bla finns det vita gubbar lite här och där, som sitter, ligger, hänger osv. Här är en:


Naturligtvis är det inte riktiga gubbar utan modeller av gubbar :)

En annan "konstgrej" är ett flygplan i ån vid slottet:


Den här utsikten hade vi när vi åt glass:

Visst är det fint och härligt med ett slott såhär mitt i stan?!

Efter en stund mötte Marcus och Stefan upp för då var de klara med Seths rum.


Hans rum blev hur fint som helst!!! Det är mycket färg och lite hysteriskt, men jättefint tycker vi!!! Jag visar bilder imorgon!

Vi har haft en bra dag. Tack Marcus för hjälpen!!!
Kramar

Kommentarer
Postat av: Kristina

Härliga bilder. Du är så positiv så man blir så glad när man läser. det flödar av liv i din blogg och det gör mig glad. Ha en fortsatt bra helg Tänkte på dig när jag hörde det nya sångprogrammet på tv ikväll

Kramar och välsignelser Kristina

2011-06-19 @ 00:01:32
URL: http://ruach.blogg.se/
Postat av: Michaela

Så fint att läsa och förstå att ni har fått nya vänner på er nya hemort!!



Stor kram!

2011-06-19 @ 18:15:10
URL: http://kaela.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0