Populör

Ikväll fick Seth för sig att han ska lyssna på sin nya favoritsång "Popular", alltså Eric Saades sång från Melodifestivalen. Han ville lyssna på den istället för att jag sjunger för honom, vilket jag gör varje kväll... Självklart fick han lyssna på "Populör", som han säger. Jag vet inte hur många gånger jag har hört den där nu... Jag kommer nog tröttna snart tror jag, men än har jag inte gjort det faktiskt.
Jag är i sovrummet jag med nu - Seth sover ju hos oss på en madrass bredvid min säng - och lyssar på Melodifestivalsånger. De flesta är bra, men hua, nyss var det Lassa Stefanz, seriöst... varför var de med??? och varför stavar de med ett z??!!

Jag har visst inte så mycket att berätta nu för tiden. Det rullar på, livet. Jag är trött och ofokuserad på kvällarna när Seth har somnat. Vi ska ha visning på huset nästa vecka (snälla hjälp oss att be att det blir sålt till ett vettigt pris) och efter det ska jag börja ägna kvällarna till att packa. Vi har rensat massor, men det behöver rensas mer. Det blir nog ett par vändor till till 33an, vår Secondhandbutik. Vi bor nu i ett hus på 126 plus 126 kvm och ska in i en fyra på 100 kvm... Det blir liiiiiiiiiiiiiiite skillnad :) Så mycket ska bort!
Det jag tycker är en av de svåraste sakerna just nu är att Seth inte får ha sin hoppsmatta. Ja, jag vet att det är vääääääldigt världsligt, men han älskar sin hoppsmatta. Det som är bra i kråksången är att mamma och pappa har en stor trädgård där hoppsmattan får bo, så han får ju iaf behålla den och kan använda den när vi är hemma hos dem.


Seth på sin hoppsmatta i somras...

I övrigt känns det faktiskt mest befriande att rensa och bara behålla det mest nödvändiga (hm... känns konstigt att säga nu med tanke på vad som händer i Japan och Libyen och på andra ställen i världen... Där är mat, en säng, frihet osv, det nödvändigaste... men jag hoppas du förstår vad jag menar).

Nä, vet du, nu ska jag äta en aktivia youghurt och läsa färdigt en bok. Oh, har du några bra boktips på tal om det? Jag älskar att läsa böcker, men har läst alla mina flera gånger (jag har mängder av dem) och vill läsa något nytt. Har du någon favoritförfattare? Jag har läst alla John Grisham, nästan alla Colin Forbes, alla Norah Roberts, alla Marian Keyes, alla Liza Marklund, många Michael Connely, Stieg Larsson osv. Ja, då förstår du ungefär vilken typ av böcker jag gillar... Får jag något tips närmaste dagarna kan jag tipsa Stefan om vad jag önskar mig i födelsedagspresent, för böcker är alltid en bra present till mig och jag har så svårt att veta vad jag önskar mig... ;)

Hoppas du har en bra kväll!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ken Follets Giganternas fall!

Postat av: Cissa

"I'm very popaular", vrålar Theo för jämnan här hemma! ;-)



Ett författartips är Jo Nesbøs böcker. Han skriver för både vuxna (om Harry Hole) och för barn (Doktor Proktor)

2011-03-17 @ 21:24:03
URL: http://cissa-itsawonderfullife.blogspot.com
Postat av: Frida

Har du provat Peter Robinson eller Val McDermid?

2011-03-20 @ 09:39:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0