Saknar dej 50 miljoner

God kväll.
Nu är jag hemma igen. Jag kom i och för sig hem igår, men jag var så trött så jag orkade inte skriva något. Seth är kvar hos mamma och pappa. Tyvärr blev han sjuk igår med feber, huvudvärk och snuva. Det känns inte roligt i mammahjärtat att vara ifrån sin plutt när han är sjuk. Men jag vet ju att han har det bra hos mamma och pappa och blir han för dålig så åker jag självklart ner till honom igen. Han verkar dock inte vara jättesjuk för idag har han åkt skridskor och hjälpt pappa att greja i trädgården. Eftersom jag är som jag är så har jag ringt och hört hur det är med honom ett par gånger idag. En gång sa han till mig att jag ringde för ofta :) Han sa också att han "saknar mig 50 50 50 50 miljoner mycket". ;) Härliga killen.


Seth hos frissan igår. Bilden är från mammas blogg

På lördag ska Stefan och jag ha en date. Det blir inte så ofta, som det borde bli, men på lördag har vi det. Härligt! Man behöver vårda sitt förhållande och hitta tider att bara vara själva. Det är svårt att göra det, särskilt när familjen inte bor nära och när jag är en sån som har svårt att be om den typen av hjälp. Det är lättare att be om hjälp när man måste ha barnvakt för att båda jobbar sent eller liknande, men att be om barnvakt för att gå på date, är svårare. Jag ska försöka bli bättre på det, för alla par behöver vuxentid och bara få vara tillsammans och hinna prata om allt och inget. Det är viktigt för förhållandet!! Jag längtar också efter att ha lite familjetid då vi alla tre gör något roligt tillsammans. Det blir inte heller för ofta. Ibland får vi boka in sådan tid i almanackan. Kanske sorgligt att man måste boka in det men det är viktigt att det blir av, för familjens skull. Seth och mammatid och Seth och pappatid är det inga problem med. Det har vi mycket, tack och lov!!

Ha en skön kväll!!! 

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Sötfisen! Vilken cool frilla han fick :o) Trist att han gick och blev sjuk när han skulle vara själv hemma hos mormor och morfar. Hoppas det är övergående.



Hoppas du och Stefan får en mysig lördag tillsammans.



Kram på dig!!

2011-03-03 @ 13:45:25
Postat av: Cissa

Coola frissen! Helt i Theos smak ;-)



Ja, usch vad jobbigt när de blir sjuka när man är ifrån dem. Glömmer aldrig när jag och de storas pappa åkte på vår första barnfria semester till Kanarieöarna och flickorna var hos mina föräldrar. Andra kvällen ringer de och berättar att Linnea har 40 graders feber och öroninflammation och öroninflammation... Även om jag visste att hon hade det bra med mamma och pappa, så kände jag mig totalt värdelös som inte var där och tog hand om henne :-(



Att boka tid för att vårda sin relation är nog (tyvärr) ett måste i dagens stressiga samhälle. Annars är risken stor att andra "viktigare" saker hela tiden kommer ivägen. Skönt för er att ni faktiskt tar er tid! Hoppas ni får en supermysig date! :-)

2011-03-04 @ 02:01:23
URL: http://cissa-itsawonderfullife.blogspot.com
Postat av: Cissa

Eh, öroninflammation och halsfluss skulle det ju vara ;-)

2011-03-04 @ 02:03:02
URL: http://cissa-itsawonderfullife.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0