Soft helg

Hej igen.
Vilken härlig dag vi hade igår. Jag vaknade alldeles för tidigt, runt 7 tiden. Det är den tiden - ungefär - som jag har i kroppen och jag vaknar då varken jag måste eller inte. Stefan vaknade till liv vid niotiden när jag började stöka i köket för lite frukost. Den inmundigades i sängen samtidigt som vi tittade på skidor. Härlig början på en lördag!! Framåt eftermiddagen åkte vi till Västerås och åt trerätters på Jensens. Mmm, så fantastiskt gott! Det var så skönt att ha tid att verkligen prata med varandra. Efter middagen såg vi på filmen "Min låtsasfru". Jag hade hört att den är jättedålig, men den var väldigt rolig. Vi skrattade högt flera gånger. Den kanske blev bra, eftersom vi inte hade några förväntningar på den. Det var ju en förutsägbar film, men den var riktigt rolig ändå :)

Idag började dagen vid 7:30 och Vasaloppet. Framåt förmiddagen åkte Stefan till kyrkan, men jag stannade hemma med väldig huvudvärk. Så jag spenderade hela förmiddagen i soffan under mitt täcke och tittade på Vasaloppet och sedan på herrarnas femil. En helt skön dag med andra ord - förutom huvudvärken då.

Även om vi tittat på skidor stora delar av helgen, så har vi haft tid för varandra och hunnit prata ifatt mycket vi behövde och ville prata om. Tänk att det efter över 10 år som gifta fortfarande är så roligt och härligt att umgås med Stefan. Han är min bästa vän och min absoluta favoritman :D

Det var riktigt bra att vi fick den här helgen nu, för veckan som kommer spenderar han i Uppsala.
Seth kommer hem snart, jippi! Mamma och pappa skjutsar hem honom och stannar några dagar. Ska bli härligt att få rå om dem lite också. 

Ja, det var min helg det. Hur har du haft det? Skulle vara roligt att få höra (läsa). :D

Nu hoppas jag att veckan som ligger framför blir bra för oss alla. Kom ihåg att "som din dag, så ska din kraft vara". Det är skönt att veta, för vi alla har både bra och svåra saker som ligger framför...

Stor kram.

Kommentarer
Postat av: Cissa

Vad härligt att läsa detta inlägg! :-) Ni verkar ha det fantastiskt bra tillsammans, du och Stefan!



Hoppas veckan som kommer också blir bra för er!

2011-03-06 @ 21:25:14
URL: http://cissa-itsawonderfullife.blogspot.com
Postat av: Eva Lundblad

Försmlingsdag i lördags, som avslutades med festkväll.

Gudstjänst på söndagen och sedan femmilen. Ja, så har jag haft det.

Ha en bra vecka !

2011-03-07 @ 15:27:51
URL: http://eva-lundblad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0