Melodifestivalen och Lilla Remboloppet

Igår kom ju Frida hit och tittade på Mello med oss. Hon hade med sig fina Bella också, mycket trevligt!! Innan det började satt Seth och spelade Thomas Tåget på sitt PS2 och visade tjejerna hur man gör :)





Vad tyckte du om Melodifestivalen? Jag tycker helt klart att rätt låt vann. Eric är så söt så han kan nog vinna på bara det, skulle jag tro, dessutom är han oerhört begåvad och har utstrålning som få. Det är ju absolut inte den bästa texten på sången, men Melodifestivalen är väl inte precis känt för att ha de djupaste
texterna :D
Seth fick rösta en gång på en sång och han valde Eric Saade och jag röstade också en gång på honom ha ha. Jag ska inte tala om hur många gånger Frida röstade på honom... hi hi. Bella röstade också på honom på uppmaning av Seth.

Seth tog ett kort på vinnaren.

Idag åkte jag till kyrkan tidigt, eftersom Shalom skulle sjunga i början av mötet och sedan skulle Jonas, jag och en härlig tjej, som heter Jacquline sjunga resten av mötet - när "Shalomisarna" var på söndagskul. Wow, vilken duktig kör Shalom är. De utstrålar sån glädje och de är så duktiga. Det är så roligt att få leda dem!!

Idag var det "Lilla Remboloppet" ute i Rembo och eftersom Stefan har ledig helg kunde de ju åka ut dit när jag var i kyrkan. Seth var så glad att få åka tävling. Loppet är på hela 500 meter för "småttingarna"  ;). Jag är imponerad över Rembo IK, som är så engagerade i både små och stora.


Här laddas det upp med korv.


Här står han i starten, beredd på att komma iväg.


Nu iväg i spåret. Han ville absolut att Stefan skulle följa med hela vägen, så Stefan fick sig en liten springrunda :)

Stefan filmade lite också. Tyvärr höll han kameran åt "fel" håll och det går inte att vända på bilden. Jag lägger ändå upp en liten kort film eftersom jag vet att Seths mormor, morfar, gammelmormor och gammelmorfar gärna tittar ändå... Tyvärr gick det inte att ladda upp fler filmer fast vi har fler :(

Start


http://www.youtube.com/watch?v=MEdEbse_d0Q
Målgång. Om du hör någon flåsa, så är det den ömma fadern som sprungit bredvid sonen hela vägen :)
(Det gick inte lägga till detta klipp på annat sätt)



Tummen upp av en stolt kille med medalj.

Ja, nu väntar en ny vecka. Hoppas du får en bra sådan. :)

Kommentarer
Postat av: Bonnfrua

Hahaha, När Gunde Swan slog igenom berättade hans mamma på radion (jag var på folktandvården och hörde det! Hur kommer jag ihåg det????) att hon fått springa brevid honom när han började träna. Så vem vet...

2011-03-14 @ 07:55:02
URL: http://bonnfruas365-bilder.blogspot.com/
Postat av: anonym

Jag tycker också att rätt låt vann.Han är söt eric saade.Hoppas att du och din familj får en trevlig vecka.kramar från anonym.

2011-03-14 @ 08:41:23
Postat av: Bonnfrua

Hej Mis!

Du har ngt att plocka upp hos mig eftersom jag ficktiskt gillar din blogg även om jag itne kommentarar varje dag så läser jag! :-)

2011-03-15 @ 14:24:18
URL: http://www.bonnfruas365-bilder.blogspot.com
Postat av: Svåger C

Om ni vill bevara filmen för eftervärlden eller nått så e de inga problem att vända den rätt - i rätt programvara...

Bara att skicka över den så ordnar vi det...

2011-03-18 @ 12:33:09
URL: http://metalpastor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0