Sista skidträningen o ett bra ord "på vägen"...

Idag var Seth och jag på skidträning. Det var sista gången idag för de små Igelkottarna och tyvärr sista gången för Seth någonsin i Rembo IK. Hoppas vi hittar en bra klubb i Örebro sen.

Eftersom det var avslutning var alla grupper tillsammans idag. De slutade alltihopa med en stafettävling. Det började med att en åkte och sedan en till i tåg och sedan en till osv. De små började och sen blev de större och större och fler och fler i tåget.



Seth och Anton, som ser lite klämd ut och en av de större tjejerna :)

Idag vill jag dela med mig av ett bibelord som hjälpt mig idag:

"Gör er inte bekymmer för ert liv, vad ni skall äta eller dricka, inte heller för er kropp, vad ni ska klä er med. Är inte livet mer än maten och kroppen mer än kläderna? Se på himlens fåglar. De sår inte, de skördar inte och samlar inte i lador, och ändå föder er himmelske Fader dem. Är inte ni värda mycket mer än de...?" Sedan pratar han om liljorna och att inte ens Salomo i all sin prakt var klädd som någon av dem och vi är värda så mycket mer än liljorna på marken... Sedan fortsätter han: "Nej, sök först Guds rike och hans rättfärdighet, så ska ni få allt det andra också. Gör er alltså inte bekymmer för morgondagen. Den ska själv bära sitt bekymmer..." Matt 6:25-34


Kommentarer
Postat av: Mummen

Det gör lite ont i mej när jag ser Seth bland sina skidkompisar. Hoppas ni hittar något bra till honom i Ö-bro.

Det bibelordet är allt bra att kunna luta sej mot.

Kram

2011-03-30 @ 18:55:49
URL: http://mummen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0