Saknad

Hej.
Jag är visst dålig på att blogga nu. Jag är själv hemma, men Stefan kommer hem om ca en timma. Oh, vad jag längtar. Kvällarna har varit extremt slöa, nu när jag varit själv. Jag har inte gjort många knop och det har varit skönt. Men oj, vad jag inte gillar att vara ensam. Jag är ju inte van vid det. Ibland längtar jag enormt mycket att bara få vara ensam och så när jag är det så tycker jag inte om det... Knepigt.

Idag Skypade Seth och jag och efter en liten stund började han gråta. Både mormor och jag sa att man får gråta när man saknar någon och är ledsen, men han ville inte gråta, plutten. Det skär i hjärtat så mycket. Han har det hur bra som helst och trivs. Mamma skickar mms med bilder och videor på vad de gör och han ser genuint glad ut, så han har det toppen. Dessutom är det så bra att han får vara där, för annars skulle hans dagar bli superlånga hos dagmamman. Men det är inte lätt att vara borta från honom så här många dagar.
Det är nog svårare för mig än honom tror jag :). Oh, jag börjar nästan gråta nu när jag skriver om honom. Han är dessutom lite extra känslig och är mer orolig än han varit någonsin förut i sitt liv. Det beror bl a på att vi ska flytta och han är orolig inför det.
Jag tänker iaf inte vara ifrån honom en hel vecka igen, inte förrän han är tonåring ;). Men som sagt, det är fantastiskt att han får vara hos mormor och morfar och jag är hur tacksam som helst för att han kan vara där denna vecka.

Förra året på sportlovet var jag sjukskriven, eftersom jag var gravid och mådde skrutt. Jag åkte hem till mamma och pappa då också. Vilka fantastiska föräldrar jag har, eller hur?? De tog hand om mig och Seth under den där veckan. Det var rejält med snö då också, mer än nu tom.


När vi var nere på samhället häromdagen pratade Seth om den här stora snöhögen som han klättrade på. Den är vid en av parkeringarna nere på samhället i Kisa.


Ett till kort från förra årets sportlov.

Vad stor han har blivit nu när man jämför förra året och i år. Det händer mycket på ett år...


Ett kort från i år, som jag tagit från mammas blogg.

Nu önskar jag dig en superskön helg. Det ska jag ha. Det ska bli fantastiskt att ha en heldag ensam med Stefan imorgon!

Kommentarer
Postat av: mormor Brltta

Den gullungen han har det mer än jättebra hos sin mormor och morfar, det kan jag garantera.

Han är som ett litet solsken när de kommer hit.

Vilken lycka när han var här och gratulerade g-morfar på 88års-dagen. Tack ska ni ha

Kram från Moby

2011-03-05 @ 17:54:52
URL: http://pastorsfrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0