Jag vill alltid älska...

För ett år sedan föddes vår älskade lilla Silas - och gick direkt hem till Jesus armar i himlen. Han var så fin, liten som han var... med Stefans fingrar och tår och min näsa.
Ett år... För ett år sedan var varje dag oerhört tung, jag levde en dag i taget intalande mig själv att det blir lättare och jag måste leva en dag i taget för att till slut verkligen kunna LEVA. Det gör jag idag, LEVER alltså. Men idag är det extremt tungt. På jobbet bet jag ihop och som tur var hade jag fullt upp hela dagen, så jag jobbade på utan att tänka, men så fort jag satte mig i bilen... Ja, då blev jag oerhört trött och kroppen känns som bly. Sorgen sköljde över mig. När jag kom hem kom Seth springandes mot mig och gav mig en stooor kram. Gissa om det var det jag behövde! Stefan mår lika dåligt som jag och vi kramades också länge när jag kom hem. Tack och lov för mina grabbar!!!

Jag sitter nu här med en skål godis. Jag tröstäter och jag vet att det inte är bra att tröstäta, för godis gör inte att man mår bättre, men vet du vad!? Jag struntar högaktningsfullt i det idag. Jag får tröstäta en sån här dag!
Jag kan nog inte skriva mer... jag har inga mer ord idag. Det är en sorgedag, så är det bara.



"Var inte ledsen lilla mamma
jag var tvungen att gå.
När de klippte banden
orkade inte mitt hjärta att slå.

Älskade pappa,
mitt liv blev så kort.
Ta hand om varandra,
när jag flyger bort.

Jag vet att ni gråter
och det finns ingen tröst,
men lyssna till era hjärtan
och ni kommer höra min röst.

Jag finns inte bland er,
men jag finns ändå
Jag hör era böner
och älskar er så."


"Jag vill alltid älska! Jag skall aldrig glömma!
Och en gång skall tystnad
få ge upp för sång
Då skall min tunga
få ny kraft att sjunga
att inte ett enda barn
fick förgäves liv nån gång"


Kommentarer
Postat av: Johanna

Skickar en kram!

Postat av: Lina

....våra tankar finns hos er...blir alldeles rörd över texten du skriver....jag finns inte bland er, men jag finns ändå. Jag hör era böner och älskar er så...STOR KRAM Lina

2011-05-04 @ 21:13:00
URL: http://www.homebylina.blogspot.com
Postat av: Anonym

Stor Kram

Läste inlägget med tårar, ni underbara människor att ni ska behöva gått igenom detta. Tur att ni har varandra jag tror att Stefan och Seth är lika glada att de har dig Mia. Svårt att ge tröst i detta. Starkt skrivet av dig Mia.

Älskade vän ta hand om er.



Kramiz Stina

2011-05-04 @ 21:25:16
Postat av: Lovisa

Älskade Mia! Ni har funnits i mina tankar hela dagen. Tänk att det har gått ett helt år. Mycket glädje och sorg som sagt under dessa dagar, veckor och månader. Önskar jag fanns närmre er en dag som denna så jag kunde få krama om er...men det får bli såhär istället! Kraaaam! Han kommer för alltid vara en del av oss alla....fina Silas <3

2011-05-04 @ 21:26:13
Postat av: Skrivmoster

Jag gråter med dig... just nu när vi fått en ny baby i familjen, så griper dina ord och er sorg tag i mig så kraftfullt... Skickar en innerlig kram och tänker på er!

2011-05-04 @ 21:27:44
URL: http://skrivmoster.bloggplatsen.se
Postat av: FC

Man får tröstäta. Om det är en enda dag som man får glömma allt man vet, är det den dag då ens barn föddes och dog. Har tänkt på er idag, och hoppas att det finns mjuka vänner som bär er igenom.



(och jo, det är helt okej att länka)

Postat av: Minna

Jag fick tårar i ögonen när jag läste inlägget snart ett år sedan och nu när jag läste detta inlägg strömmar tårarna ner. Inget jag säger kan lindra den smärta och sorg ni känner. Jag tänker på dig och din familj och önskade av hela mitt hjärta att ni hade sluppit den här erfarenheten. Tack för att du orkar dela med dig.

styrkekram

Ps det är helt ok att länka!

2011-05-04 @ 22:22:42
URL: http://tjejmamma.blogg.se/
Postat av: Cissa

Kramar! <3

2011-05-04 @ 23:00:52
URL: http://cissa-itsawonderfullife.blogspot.com
Postat av: anonym

jag läste inlägget först nu på morgonen. Men jag skriver ändå stor kram från mig.Ni finns alltid med i mina tankar.Vad skönt att du har Stefan och Seth,samt många som stöttar er.Jesus bär er igenom och gråter med er. Som sagt,många kramar från anonym.Jag kan ju avslöja iallafall att jag heter Annika.

2011-05-05 @ 07:36:21
Postat av: E-K

Tänker på er och gråter med er!

2011-05-05 @ 08:56:18
Postat av: Susanne

Jag är så ledsen för din skull. Förstår att årsdagen är en jobbig dag! Vad underbart att du har dina andra två killar.. Skickar en kram så här i efterhand... tack också för att du ville lägga till min blogglänk här! Jag lägger till din med... men undrar om du har en RSS-länk? Vet inte hur man hittar sånt på blogg.se... vore kul med den så jag kan se när du har skrivit ett nytt inlägg!

2011-05-05 @ 16:46:03
URL: http://www.livetmusikochceliaki.net
Postat av: Susanne

Sorry, jag hittade den..! :)

2011-05-05 @ 16:46:47
URL: http://www.livetmusikochceliaki.net
Postat av: Linda Sköldenström

Älskar dig vännen! Stor kram!

2011-05-05 @ 21:26:49
URL: http://skoldenstrom.se
Postat av: Bettan L

Älskade vänner ! Ni har varit i mina tankar denna vecka... Och samtidigt har en sång ringt i mina öron. Det är Carola som sjunger.."Din trofasta Kärlek ALDRIG mej lämnar, din barmhärtighet den ska aldrig ta slut! Den är NY varje morgon, NY varje morgon, STOR är din trofasthet min GUD...!

VILA i det, mitt i sorgen! KRAM Bettan

2011-05-06 @ 19:10:27
Postat av: Cecilia summerar

Ja...vissa datum sätter sig i kroppen många, många år framöver. Kanske för alltid.

Varma tankar till er tre

Postat av: Kristina

Just hemkommen från mi resa till Uppsala som var en resa i tro och läser detta nu. Tänker på den sång vi sjöng på dotterns bibelskoleavslutning i fredags, Det finns djup i Herrens godhet och dess gränser ingen vet.. Det finns glädje bortom graven och en framtid full av sång. Han gick före er, er lille älskade son och nu väntar han på er. Nu sörjer ni och har det tungt men en dag ska ni ses och sjunga i glädje. Det är ofattbart och svårt att förstå och ett varför klingar nog alltid med. Som du säger just nu sörjer du även om du oxå lever och det får du. För mig har det hunnit gå flera år sen jag förlorade mina fyra som väntar i himlen, och det blir lättare, det är väl den tröst jag kan ge. Men jag ber för er. Kram Kristina

2011-05-08 @ 14:39:23
URL: http://ruach.blogg.se/
Postat av: Kaela

Årsdagen är alltid tung - livet igenom.

Vår lilla Deborah som skulle vara nästan vuxen idag om hon hade stannat....men det gjorde hon inte....bara tre timmar gammal flyttade hon före oss hem - jag brukar tänka på en gammal berättelse om en mor med ett svårt sjukt barn som bad för att den lilla skulle få leva...och fick ett änglabesök som visade henne en trädgård med barn som lekte i en evig sommar.

Så fick hon se hur några av dessa barn skulle haft det på jorden - och det ledde till bönen...Ske din vilja med min lilla flicka Gud!

Kramar om dig!

2011-05-15 @ 10:08:59
URL: http://kaela.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0