Soffa, Finland, godis och piano...

Halli hallå.
Jag börjar med att berätta att igårkväll kom en av "våra" ungdomar, Tabita, hit med sin pappa och hämtade vår soffgrupp i gillestugan. Vi ska inte ha med oss den och blev så glada när hon ville ha den!! Tabita är en kreativ underbar tjej. Hon tar studenten nu i juni och som projektarbete har hon att renovera ett hus!!! Gå gärna in och kolla hennes blogg där man kan följa arbetet. Bl a har hon målat sitt piano jättefint!! Härlig människa!!!

Detta gör att vi inte har något att sitta på... Så igår när vi tittade på hockey satt vi på en madrass :D.


Visst har vi det fint? Ha ha.

Nästa grej jag vill berätta är att en helt galen människa, som heter Marlene, tydligen har för vana att heja på Finland i hockey. Hon har påbrå därifrån nämligen. Jag fick höra av Frida (som är dotter till Marlene) att hon alltid bjuder sina barn på godis när Finland gör mål i en match. Så som barn var det inte lätt för syskonen, för de hejade förstås på Sverige men ville ha godis...
I kyrkan igår sa jag något i stil med att jag också ville få godis när Finland gör mål... Gissa vem som kom promenerandes med en stor kasse med godis till oss framåt kvällningen??!! (Till saken hör att hon bor ca 5 km från oss...)

Det här låg i påsen! Ni ser den finska flaggan va? Såhär stod det på den...

Denna fick vi alltså innan matchen började... En match som slutade 6-1 till Finland. Gissa om Marlene måste vara lite besvärlig att ha och göra med dagen efter en sådan förlust för Sverige!

Detta är min humor och jag blev så glad! Vilka underbara människor det finns!! TACK Marlene för godiset och för att du är så underbar!!

Idag har vi så blivit ett piano fattigare. Jag bestämde mig ju för att inte ta med det till lägenheten, utan ha ett elpiano istället. Så nu ikväll kom en annan härlig familj i kyrkan och hämtade det, med hjälp av Victor (Fridas bror). Hjälp vad han har fått hjälpa oss genom åren. Han är ju vältränad och stark, så så fort vi behöver hjälp att bära grejer ringer vi honom. Stackarn. Han har burit tung lekstuga, tagit ner tegel från vårt hus, burit soffor och fått bo här hos våra galna katter när vi varit borta. Vad vore vi utan Victor??

Oj oj, har visst en väldig separationsångest från alla härliga människor här.

Jag har fått några frågor i förra inlägget. Är det någon mer som undrar något så passa på att fråga :D. Jag svarar imorgon!

Sov så gott!!

Kommentarer
Postat av: Cissa

Vad härligt det är när man har så många underbara människor kring sig, som ställer upp så fantastiskt! Tänk om alla kunde ha det så. Tänk om det kunde vara så att det föll sig naturligt för folk att hjälpa, att ställa upp! Vilken fantastisk värld vi skulle ha då. Tyvärr verkar det som om många går efter mottot: "Sköt dig själv och skit i andra." :-(



Men man måste tänka positivt, så jag tror och hoppas på att snällheten kan sprida sig, som ringar på vattnet! :-)



Hoppas ni får en bra dag i allt flyttstök!



Kram!

2011-05-17 @ 07:02:32
URL: http://cissa-itsawonderfullife.blogspot.com
Postat av: Sofia Lygdman

Härliga Marlene! Jag förstår att ni blev överraskade och glada, vilken omtanke (med humor, hahaha). Det blir tomt här utan er, tur att du bloggar så vi får vara lite nära varann på nåt sätt ändå... Tycker om dig och hela familjen. Kram Sofia

2011-05-17 @ 08:11:51
URL: http://trebarnslycka.blogspot,com
Postat av: Skrivmoster

Man kan tala om trosvisshet... även i ishockey! Kul med såna människor!



Att flytta från hus till lägenhet gör ju att många stora möbler inte kan få följa med. Nu verkar ni ha löst det!

Ha en härlig dag och njut av Finlands-godiset! Idag hejar vi på Norge - som har sin "syttende Maj" el. hur det stavas? småskrattar ...

2011-05-17 @ 08:39:41
URL: http://skrivmoster.bloggplatsen.se
Postat av: Tabita

Nu står soffan i ladan och väntar på att vardagsrummet ska bli klart :D Längtar efter att få sitta i den med mina vänner och ha det mysigt!



Tänk vad man kan göra för varandra :) Ni blir av med en soffa som ni ville och jag får en soffa, som jag ville :D



Ni måste komma och hälsa på mig i mitt hus sen när det är klart :D



ses imorgon! Kram!

2011-05-19 @ 20:01:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0