Avsked - men "vi ses"!!

Idag har varit en tuff dag på många sätt. Det har också varit en fantastisk dag med så mycket glädje! Mitt huvud är rätt så tomt, så jag kommer inte skriva så mycket. Det jag ändå vill säga är att jag älskar min församling här i Avesta. Och TACK för alla fina ord som sagts till oss idag. Det som är coolt är att det som sades idag är också något som vi fått uppleva under de år vi varit här. Ibland är det så att det bara sägs bra saker om en vid speciella tillfällen, men här har vi fått känna oss uppskattade hela tiden! Det är svårt att säga hej då till alla underbara människor. Men iof säger vi inte "hej då" utan "vi ses"!! Jag ser även fram mot flytten och vårt liv i Örebro, men just nu lever jag här och denna vecka blir det mycket avsked med allt vad det innebär.

Nog sagt för idag... Jag är för trött i huvudet helt enkelt! Så här kommer lite bilder från idag. Tyvärr tar inte vår kamera så bra kort på lite håll, men men, det är iaf bilder :)

Shalom sjöng i början på mötet.

Seth tog kortet och det blev bra tycker jag.

Sen tog han ett kort på sig och farmor.


Några ungdomar har dragit igång en kör och de är "awesome" (hi hi, ett ord de själva säger ofta om saker de gillar).

Fina, fina människor. Jag får tårar i ögonen nu...

Kommer ni ihåg att jag berättade om galna Marlene, som kom hit med massor godis inför ishockeymatchen mellan Finland och Sverige? Ha ha, idag såg hon ut såhär i kyrkan. Oh, vad härligt galen hon är!!!


Efter mötet bjöds det på middag och tårta. Det var en sån där go stund, som finns kvar i hjärtat för alltid!!! Det var ca 150 st med. Wow! Det jag uppskattade oerhört mycket var att flera tog fram Seth och pratade med honom också och tog med honom i "avskedet". Det har ju varit genomgående här att människor är så goa och härliga mot honom!!


Här är det Patrik som pratar med honom och Seth fick en gigantisk påse godis av honom!


Mats tog fram honom och gav honom en riktig brandmansjacka. Gissa om Seth blev glad!


Några av våra härliga vänner!

Tack alla fina människor för allt ni gör och gjort! Tack för att ni tagit hand om oss och älskat oss här! Ni är alltid välkomna till oss i Örebro!!!

Äsch, nu sitter jag här och gråter, så nu slutar jag. Det är för mycket känslor just nu! :)

Kommentarer
Postat av: Cissa

Vad härliga människor ni har runt er! Det måste kännas så jättejobbigt att lämna allt detta! Jag tycker ni är så tuffa och modiga som vågar!



Kram!

2011-05-22 @ 22:34:03
URL: http://cissa-itsawonderfullife.blogspot.com
Postat av: Johanna

Uppbrott kan vara både jobbiga och vemodiga och sorgliga trots att man vet att det som komma skall också kommer att bli bra. Jag förstår att ni har trivts väldigt bra i Avesta. Hoppas ni får en bra vecka trots alla avsked, allt flyttpackande osv!

Kramar från Johanna

Postat av: Anna

Och jag tyckte att Seth var så modig som vågade ställa sig där på stolen och svara på frågor inför alla människor som var där. När vi vet att han haft det jobbigt inför flytten så kändes det extra berörande i hjärtat. Goa lilla Seth. Kram Anna

2011-05-23 @ 07:53:20
Postat av: Kristina

Vilka härliga människor ni verkar ha omkring er. Det är jobbigt med uppbrott det vet jag som pastorsbarn.

Men vill ge er orden "Herren bevare er utgång och er ingång" När Han går med er kan ni vara trygga även om vemodet och sorg över vissa saker följer med. Det är en tröst att sen kunna se tillbaka när man haft goda människor omkring sig .

Allt gott och mkt kraft från Herren Kram Kristina

2011-05-23 @ 17:53:17
URL: http://ruach.blogg.se/
Postat av: Skrivmoster

Det väcker känslor... att ha "avskedsmöte" - det var inte kul i ett barn/tonårshjärta. Inte ville man flytta! Men här har ni i alla fall fått avsluta er tid i Avesta bland härliga vänner. Och som du säger, det är bättre att säga "vi ses"! För det gör ni säkert.



Önskar er Guds rika välsignelse på er nya ort. Det blir nog en fin tid, för jag känner att ni är glada och förväntansfulla inför det nya!

Kramar från f.d. pastorsbarn...

2011-05-23 @ 21:38:28
URL: http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0