Farsdag

Grattis alla pappor!!
Jag tycker det är roligt att det finns farsdag och morsdag! Seth frågade idag när det är barnensdag...:)

Morgonen började med att Seth och jag gjorde frukost. Stefan skulle få räkmacka, hade jag bestämt. När jag tog fram räkorna hade jag köpt fel... Det var oskalade räkor. BLÄ. Det var bara till att ställa sig och skala räkor. Jag tycker det är äckligt. Självklart går det bra, men de där ögonen som stirrar när man rycker bort huvet... Ja, ja, nog om det. Stefan fick sina räkmackor med ägg och så, så han var så glad och nöjd.


En tavla med Seths handavtryck. Härom fredagen när vi pysslade med Lovisa och barnen, gjorde vi farsdagskort. Det blev mycket handgjorda saker till fadern i huset och han blev riktigt nöjd. Det blev också en mugg och ett örngott där det står "världens coolaste..."

Innan vi gick iväg till kyrkan och Kalasgudstjänst (familjegudstjänst) såg jag Gandalf stå utanför städskåpet och "jaga".

Här hoppar hon upp efter något... vad är det?


Jo, en Seth som satt därinne och gömde sig. Hans fingrar stack ut och det var dem som katten jagade.

Efter kalasgudstjänsten lekte Seth med några ballonger, som använts under mötet. Andreas C lyckades gnugga fast dem på honom såhär:

Nöjd och glad.

Tänk för ett år sedan, på fars dag, var vi här i Örebro och provpredikade (det är lite som en anställningsintervju . typ...)
För fem år sedan på farsdag, var vi i Avesta och provpredikade... Så kan det gå.

Nu väntar vi på en familj från Avesta som stannar till hos oss på väg genom Örebro. Lovely!!
Hoppas du haft en bra farsdag!!! Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0