Första adventhelgen 2011!

Första adventhelgen har inträtt!! Jippi! Nu har vi tänt stjärnorna i fönstren och det första adventsljuset.


"Vi tänder ett ljus i advent..." :)

Vi satte även fram krubban ikväll. Det är en gammal, gammal krubba, som vi ärvt från Stefans mammas bästa kompis, Birgitta. Den är gammal och oerhört charmig, tycker jag.

Seth satte alla figurer inne i krubban och tyckte det blev jättefint :) Jag brukar vilja att han får plocka fram som han vill ha det och låta det vara så. Men nu gjorde jag faktiskt om det lite efteråt... Det blev lite trångt för Jesusbarnet, djuren, herdar och visemän...;)

Nu har vi fredagsmyst, Seth och jag. Nu när jag sitter vid datorn en stund kom Gandalf och ville vara med och mysa - förstås...

Det blir lite svårt att skriva bara...

Jag har fallit för trenden att ha en hel mysdress... En sk Onepice, fast jag har köpt en "fake". Det är oerhört skönt att gå och skrota i här hemma faktiskt... Jag ser ut som "urcellen ellen". Ha ha minns du? (om du är 30plus vill säga...)

Jag föddes 1978, så programmet måste ju ha gått även i början av 80-talet, eftersom jag minns det. Personen som spelade urcellen ellen, hade en rosa dräkt på sig.


I och för sig inte rosa, men lila och ganska lik, hehe!

Go vänner, nu önskar jag er en skön helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0