Dagen i bilder

Hej hej vänner!
Idag kom Lovisa och barnen och hämtade Seth och mig för att åka till...


Svampen. Barnen är som små prickar längst ner på bilden.


Där blev det glass och fika!


Barnen hade race runt runt runt uppe på svampen.


Det går åt att vila lite mellan varven.


Vi stod och tittade på när barnen sprang...


Visst är det fint! Lite disigt och grått har det varit idag. (Vi bor därborta mellan de två tornen, typ...).

När vi kom hem pysslade vi en stund.


Redo att göra pyssla. (Nej, de är inte osams, även om Seth ser lite sur ut.)


Alva


Seth (som du förstår ville han inte vara med på bild...)


Hugo


Molly var med förstås.

Efter en liten stund var barnen klara och Lovisa, Molly och jag blev kvar själva i köket, men vi fortsatte pyssla vi ;).


Lovisa


Jag.

Ja, just det. Tog ju ett kort på Alva och katterna, som naturligtvis ville vara med när vi pysslade.

Ha ha.

Runt 13.30 tiden kom Marcus och vi gick ut för att äta. Det slutade med att vi handlade mat på tre olika restauranger och åt hemma hos oss istället. Smidigt att bo så centralt att man kan välja och vraka och alla blir nöjda.
Tyvärr ballade min mage ur efter maten och jag blev rätt så dålig, sådär som jag blir. Men nu är det bättre igen och Seth och jag har precis ätit kvällis och fredagsmyser nu. Stefan har det bra på hajken, men vi saknar honom. Det känns liksom tomt när alla andra är med utom han. Men men så är det ju... Han är iväg med ett gäng väldigt goa, härliga ungdomar. De är så roliga. Härom dagen när Stefan kom till sitt kontor hade ett gäng ungdomar slagit in allt - och då menar jag allt - i tidningspappaer. Böcker, pennor, espressomaskin, suddigum, dator osv osv osv. Det tog honom ca två timmar att få bort allt papper. Han tänkte inte på att ta bilder, men en av dem som gjorde det har tagit bilder och jag hoppas jag får några snart så jag kan visa dig. Ha ha :) En jättekul idé ju! (Det var samma folk - typ - som slog in vår bil i gladpack under församlingshelgen.
Inatt hade några tagit Stefans mobiltelefon och skickat sms till Sören (vår föreståndare i kyrkan). Ha ha. Sören fattade att det inte var Stefan som skickat sms, men jag tycker det var kul ändå. (Bara jag själv inte råkar ut för samma...eh). Jag tycker de är roliga när de skämtar med Stefan. Det är på en bra nivå, liksom...

Oj, vad jag babblar på...
Vi har iallafall haft en skön dag! Det är ruggigt skönt att vara ledig en extradag såhär!

Nu önskar jag dig en skön fredagkväll och helg!!!

Kram från mig!!

Kommentarer
Postat av: Kristina

Svampen är det enda minne jag har av Örebro. Jafg vann en Sverigerundresa i Bibelskunskap när jag var 14 o då passerade vi Örebro och var upp i Svvmpen och jag har t o m foton därifrån.Roligt att du fick en fin dag. Förstår att du denna helg ssk tänker på Silas. Hoppas du ändå kan leva mitt i sorg och saknad. Kram

2011-11-05 @ 19:47:45
URL: http://ruach.blogg.se/
Postat av: mummen

Vad härligt ni verkar haft det. Det är ni värda allihop.

Kram

2011-11-05 @ 20:43:20
URL: http://mummen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0