Kolmården 2011, del två

Oj oj, håll i hatten för här kommer ett inlägg med ungefär sjutusen kort ;) Nä, inte riktigt, men faktiskt väldigt många... Jag skriver inte så mycket för då blir det ännu längre inlägg...

Jag glömde visa en härlig bild på Seth från lördagen, när vi var på hotellet och åt middag. Det satt personer och gjorde ballongfigurer till barnen och Seth fick en pudel, ett svärd och ett par konstiga glasögon...


Ha ha, han ser rätt så rolig ut...

Det bästa med hotell är frukosten. Oh, så ljuvligt det är!!!

Igår, söndag, var det kallare och molnigt. "De" varnade för regn, men det regnade faktiskt ingenting på oss, förrän vi satte oss i bilen för att åka hem.

Det var inte mycket folk när vi väntade på att få komma in.

Normalt sett är det ju fullt här... Nu var det en familj och vi som väntade vid kl 10. Det fyllde ju på lite, men inte mycket, under dagen.

Den här synen mötte oss när vi gick förbi "Savannen". Det såg för roligt ut. Har de möte kanske? Ska de protestera mot att de måste gå runt med folk på ryggen varje dag? Eller har de fått mat...


Alla tre ville åka linbanan igen, så vi gick dit direkt. Men på väg dit gick vi förbi gorillorna. De var i full gång och busade och lekte, men det var bara vi tre som såg. Det var helt tomt på folk...


Djuren var mer aktiva under söndagens färd. De här zebrorna såg lite roliga ut, som om de står på rad och väntar på något...


Björnarna är magnifika. Vi såg många av dem och jag ville så gärna klappa dem... men jag skulle inte vilja möta dem i skogen.


Lejonen busade och lekte.


Efter linbanan gick vi till bergochdalbanan. Det var bara Seth och Stefan som åkte...


De åkte ett varv till direkt och då var det en flicka med på färden.

Visst ser det lite roligt ut att det är så tomt...

När vi gick förbi tigrarna låg de och sov i ena änden av sin inhägnad. Seth ville "köra" bilen som står i andra änden av inhägnaden. Tur var det, för efter en liten stund kom två tigrar och patrullerade området så vi fick titta närmare på dem.







Majestätiska djur!!!

En tur med bil blev det igen. Det var ju inte direkt någon kö och vi hade tid. :D


Sveriges högsta rutschkana finns i djurparken och den åkte Seth.



"Den var inte så snabb", var kommentaren...


Två björnar med två ungar var inne i parken. Här är pappan som äter clementin.

När vi gick förbi Järvens hägn sa vi att vi nog inte för se dem, för de brukar vara så skygga. Men detta var synen som mötte oss:

Hahahaha vilken stekare!

Kl 14 mötte vi upp farmor och Stefans mormor och gick in på Tropikariet. Oj oj. Jag har en enorm ormfobi så jag är stolt över mig själv :)


Vi började med fika och titta på några som dök bland hajarna.(Seth har tagit korten.)

Vet inte om dykaren syns...men han är där.

Man kan klappa rockor och igelkottsfiskar. Seth ser lite tveksam ut.



Rocka.

Det fanns små apdjur.


Några av dem hoppade upp på Stefan, fyra närmare bestämt, varav tre kissade ner honom.

Kissande apor...

Vilket Seth (och jag) tyckte var sanslöst kul:


När de andra tittade på ormarna tog jag sikte mot akvarierna och tittade inte åt sidorna när jag snabbt gick igenom sektionen med ormar. När de andra tittade på ormarna tittade jag på lite fiskar och hade en tävling... Vilken av dessa två är världens gladaste fisk? 



Vilken vinner?? Ha ha. De ser för roliga ut! Vilka surkartar!

Det fanns ju väldigt vackra fiskar också och de får bli de sista bilderna i detta milslånga inlägg.  




Idag har vardagen börjat igen. Tyvärr blev det inte så mycket sömn inatt, men jag har ju möjlighet att lägga mig tidigt ikväll, så det får bli CSI NY i sängen och somnar jag så somnar jag :)

Tack för att du finns!!!

Kommentarer
Postat av: mummen

Vilken härlig helg ni haft, tack för alla härliga kort.

Kramisar

2011-09-19 @ 19:54:26
URL: http://mummen.blogspot.com
Postat av: Johanna

Ni verkaar ha haft det bra!

Postat av: Bonnfrua

Fina bilder Mis!

Jag gillar zebrorna, det ser ut som från en Lucky Luuk tidning, att de liksom står och väntar på att diligensen ska kopplas på bakom dem.

Du vet den där serien med han som fickparkerar ekipaget.... jajaja... intern humor

2011-09-20 @ 12:38:53
URL: http://www.bonnfrua.blogspot.com
Postat av: Miranda

HAHAHAH alltså jag dör åt järven. hahahahahha



låter som ni hade det hur bra som helst! Gött det :)

2011-09-22 @ 02:27:40
URL: http://dengladagutten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0