Älgbajs och lådor.

Hej igen i stugorna.
Nu är måndagen här och en ny vecka har börjat. När jag satt och bläddrade i almanackan idag på jobbet insåg jag att man jobbar en hel vecka, så är det en vecka med någon dag ledig, jobbar en vecka, någon dag ledig, en vecka osv osv fram till midsommar. Fantastiskt! Detta gäller förstås när man jobbar "rak vecka". Det är snart sommar och det känns så overkligt på något sätt.

Igår gjorde vi inte många knop, Seth och jag. Stefan däremot hade fullt upp hela dagen och var helt slut när kvällen kom. Seth var väldigt trött och kände sig sjuk och var blek och hängig. Han var inte sjuk (tack och lov) utan det var nog ren och skär trötthet efter att inte ha kommit i säng förrän mellan 23-00.

Trött Seth och katt, men väldigt mysiga!

Just nu är Stefan iväg och räknar älgbajs. Ja, du läste rätt. Killen han jagar med, som äger marken, ringde och frågade om han kunde hänga med och göra det. Hi hi, det låter märkligt att räkna älgbajs, men det ska visst rapporteras in till bestämmande enhet för tilldelning av hur många älgar de får skjuta. Det känns som att jag drog vinstlotten att få vara hemma med skrutten i vår varma, sköna lägenhet och inte gå i regnet i en kall och blöt skog :).

Nu i kväll lekte Seth med sina "gubbar" (transformers, bionicle och liknande) och hade hällt ut dem i soffan. Kvar blev förstås lådan som de normalt litter i. Gandalf tog direkt tillfället i akt och la sig i den. Vad är det med katter och lådor?





Ha ha, ja mer spännande än såhär är inte vardagskvällarna här i det kindevågska hemmet, men vet du... Jag trivs som det är! Om det behövs mer "spänning" är det ju bara att på ett eller annat sätt att "piffa" till vardagen med något, tex god mat, goda vänner, en bra bok osv. Det krävs inte så mycket...

Ha det så gott!!

Kommentarer
Postat av: Annika

Hi, Hi. Känner igen det där med mina katter. Ju mindre låda att ligga i desto bättre. kram från Annika.

2012-04-24 @ 05:45:56
URL: http://annikassibiriskakatter.blogg.se/
Postat av: Anne

Nog skulle jag föredra myset framför älgbajset alltid! Intressant att det är så räkningen sker. Har undrat över tilldelningen. Skulle behöva låna era katter. Vi har möss i huset och råttfällor är inget kul kan jag tala om.. Om nu vintern ger sig på riktigt kanske mössen slutar komma in. Fortsätt ha det gott!

2012-04-24 @ 13:17:06
Postat av: Pastorsfrun

Visst är det märkligt att va ute och räkna spillning hihi :)

Ja, våra katter älskar lådor. Du får gärna låna dem Anne :) när vi bodde i hus kom de ju in med möss och fåglar hela tiden så nog är de duktiga på att jaga :)

Kram

2012-04-24 @ 21:29:04
URL: http://pastorsfrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0