Yrke

Halloj
Idag när Seth och jag var på väg till skolan funderade han på detta med yrkesval... Först ville han bli brandman men sen har det varit polis som hägrat i ett par år. Men så i morse sa han att han vill bli brandman och rökdykare. "varför har jag sagt att jag ska bli polis?" sa han lite uppgivet. "jo, men du kan ju ändra dej, vet du" sa jag. Han tittade på mig förvånat och sa "även om jag sagt till dagmamman att jag ska bli polis"!? Alltså, det är spännande att följa hans funderingar. :) Jag älskar Seth och att han finns i vårt liv! Vilken gåva att få va förälder till honom!
Jag sa att han kan ändra sig flera gånger och att han inte måste veta nu vad han vill bli. Och så berättade jag att morbror Marcus har två utbildningar, så man kan ändra sig även som vuxen och det är okej!

När jag kom hem från jobbet bakade vi lite bl a till vårfesten som Seths klass ska ha på fredag! Mysigt!

Ja, det var lite från vår vardag :)
Kram påre!!


Kommentarer
Postat av: Cissa

Hihi, visst är det underbart med dessa härliga småkillar och deras funderingar! Man blir ju alldeles paff ibland över deras tankegångar, det är så mycket på gång hela tiden! :-)



Kram

2012-04-19 @ 06:43:49
URL: http://cissa-itsawonderfullife.blogspot.com
Postat av: Kristina

vad det är härligt med barns funderingar över yrken ja även tonåringars. Min son har ju i en massa år sagt han ska bli snickare och arkitekt för att har har en tredimensionell hjärna. En dag i höstas kom han o sa jag tror Gud vill jag ska bli läkare. Ja ha sa ajg och hur vet du det, jo jag vaknade och visste. SÅ nu är hans stora rädsla att han inte ska få nog höga betyg på gymnasiet. Ja vi får se . det är härligt med barn i alla fall och en gudagåva. Ha en bra kväll kram

2012-04-19 @ 20:23:07
URL: http://ruach.blogg.se/
Postat av: Johanna

Sv: Ja, Barda är spännande! Jag önskar er också en trevlig helg!

Postat av: E-K

Härligt att han vill stå vid sitt ord! :) Han är för go'!

2012-04-21 @ 21:47:47
URL: http://emmakaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0