Jorå gravid, det är jag det

Japp, nu är det ute i det öppna... Vi har berättat för en lycklig Seth att han ska bli storebror - igen. Denna gång hoppas och ber vi att allt ska gå bra!!!
Vi berättar det tidigt igen, precis som när vi var med Silas, eftersom jag mår så förfärligt dåligt och inte ens orkar prata med folk i telefon. Mindre vara social och vara med där det händer grejer. Förra veckan spenderades i sängen HELA tiden. Idag har jag tagit en promenad och lyckan är stor!!
Jag är naturligtvis jätteglad för bebisen!!!
Men eftersom vi inte varit på KUBtestet än vet vi ju inte riktigt hur det är med bebisen än och i och med att vi förlorat ett barn, är det svårt att fullt ut tänka att det kommer gå bra detta. Men vi är glada och hoppas och ber att allt ska gå bra. Och att jag inte ska må såhär illa alltför länge för det är pest!
Jag försökte förklara för Stefan förut hur det känns och det är ungefär samma känsla som när man har magsjuka precis innan man kräks. Så mår jag ca 80% av min tid och det är inte jättekul. Jag rasar upp i vikt, eftersom jag äter konstant och kräks inte hela tiden så jag behåller ju det mesta, för det är det som hjälper. Jag har även receptbelagd medicin och seaband, så jag gör vad jag kan för att må så bra det går.
Ha ha, ja nu blir det nog mycket gravidsnack här på bloggen... Men som sagt, det handlar ju om mitt liv och nu är det så det är...
Följ gärna med på resan!!!

Kommentarer
Postat av: Cissa

Åh, vad glad jag blir för er skull! Underbart! Lycka!

Förstår dock er oro, efter det som hände med Silas och jag hoppas av hela mitt hjärta att ni slipper gå igenom något liknande den här gången!

Massor med kramar till er alla fyra!

2012-08-27 @ 15:52:04
URL: http://cissa-itsawonderfullife.blogspot.com
Postat av: Sara

Åh, vad fantastiskt! Av någon anledning har jag haft det lite på känn... Kanske för att jag själv är gravig =)! Stort grattis i alla fall, jag håller tummarna att allt ska gå väl för er.
Kram från en trogen bloggläsare i Skåne.

2012-08-27 @ 16:42:52
Postat av: Pastorsfrun

Tack Cissa!! Det värmer!
Oh vad roligt Sara!!!! När ska du ha? Vi har bf 1/4 än så länge. Önskar dej lycka till!
Kram

2012-08-27 @ 17:40:51
URL: http://Pastorsfrun.blogg.se
Postat av: Carro

Åh vad roligt! Stort grattis från oss alla!
Vi hoppas och ber med er att allting ska gå bra!
Kram Carro

2012-08-27 @ 17:54:44
Postat av: Sara

Vi har bf den 7/11, men det är tvillingar så det finns risk att dem tittar ut lite tidigare än väntat. Vi får se! Mycket spännande är det i alla fall =)! Lycka till med allting. Stor kram

2012-08-27 @ 20:19:31
Postat av: Pastorsfrun

Tack Carro!!! Vi ses en sväng på fredag 😉
Spännande med tvillingar Sara!! Lycka till från mitt hjärta!

2012-08-27 @ 20:25:26
URL: http://Pastorsfrun.blogg.se
Postat av: Pernilla

Så underbart roligt, grattis! :D Hoppas och ber att allt går bra och att du får må bättre snart! :)

2012-08-28 @ 09:54:01
URL: http://pernillagladh.blogg.se
Postat av: Signhild Skrivmoster

Jag har följt dig fast jag inte sagt så mycket. Har hoppats på att ni ska få en baby och nu är det så! Grattis från hjärtat och lycka till! ´Hoppas ditt illamående går över snart för det är ju jobbigt.

Gud välsigne er alla!
Signhild

2012-08-28 @ 14:05:17
URL: http://skrivmoster.bloggplatsen.se
Postat av: Pastorsfrun

Tack PG!!
Och tack Skrivmoster!! Det gläder mig att du är med här :)!!

2012-08-28 @ 18:05:59
URL: http://pastorsfrun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0