Härliga vinter och pepparkaksbak!

Hej hopp!
Oh, vad jag älskar när det blivit vinter! Älskar snö!! Och nu får vi ju åtnjuta det positiva med att bo i lägenhet: ingen uppfart att skotta. Bara lite runt bilen så vi kommer in och ut på just vår plats. 
Inatt hade jag återigen en skräpnatt. Två timmar låg jag vaken med kraftigt illamående, blä. Men dagen har varit bättre- eller roligare. Illamående är jag ju hela tiden, men jag hämtade Seth efter skolan och så for vi till Mosås och bakade pepparkakor och barnen ordnade ett pepparkakshus som Lovisa skulle sätta ihop senare.... Men Molly var inte på humör utan skrek hela tiden trots att jag höll henne - eller kanske just därför - och försökte med allt... Så vi bytte och det blev ett vint hus, men ack så mysigt när det är barnen som gjort det.  
 
Så vi fick en mysig em.
 
Stefan ligger fortfarande hemma i sängen och har inte blivit något piggare så på mån blir det att ringa vårdcentralen. 
Innan jag hämtade Seth på skolan stannade jag till på ÖB för att inhandla lite grejer. Där råkade jag höra ett äldre par prata med varandra. Det diskuterades om fågelfrö och de var inte överens. Farbrorn var en sån där försynt typ och damen lite mer av den "griniga" slaget. Till slut sa hon till honom att vara tyst på ett ytterst otrevligt sätt. Jag hoppas innerligt att Stefan och jag aldrig pratar med varandra på det sättet. Så respektlöst tycker jag. Hur kan man prata med varandra på det sättet? Särskilt någon man älskar och om de inte älskar varandra längre så kan man ju ändå respektera varandra. Jag har förstås ingen aning om vad som hänt mellan dem innan, men jag far illa när jag hör människor prata otrevligt med varandra.
 
Så vill jag tacka er som lämnat kommentar på mitt förra inlägg. Plus och minus med att vara pastorsfru... Riktigt intressant och jag har funderat en hel del på det nu och kommer skriva ett eller två inlägg om det snart!! Tack för den Lisa!!! Och Berith tack för din fina kommentar den värmde!!! 
 
Nu önskar jag dej en härlig fredagkväll och helg!! Seth har beställt kinamat till fredagsmys så det blir det för grabbarna :). För mig blir det baguette :) smaskens. 
Kraaaaam
 
 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Det skall bli intressant att läsa! Antar att jag kommer att känna igen mig i mycket!:-).

2012-12-08 @ 20:52:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0