Inställt nyår

Eller nyår blir det ju hur som hur, men något firande för oss blir det inte...
Jag blev sämre under kvällen igår och ringde 1177. Jag är nu inne på mitt sjätte dygn av att få springa på toa hela tiden. Seth är inne på sitt fjärde. Sköterskan jag pratade med konstaterade att det är någon konstig magsjuka vi åkt på, men eftersom vi äter mellan varven och framförallt får i oss vätska så är det ingen fara.

Skönt att det inte är någon fara men fy sketan vad jobbigt det är. Bokstavligt och bildligt.

Stefan kom hem under kvällen eftersom jag blev sämre. Han åker tillbaka till Västerås under dagen.
Så Seth och jag blir själva under nyår. Det är första gången jag är ensam (förutom med Seth). Stefan och jag har firat själva, men det är en annan sak. Men jag vill inte att Stefan ska va hemma. Dels för att det år hans jobb att vara på Unite och dels för att jag ändå kommer sova när kl blir 00...

Jag tycker mest synd om Seth för jag ligger utslagen på sängen (har jag sagt att jag är dunderförkyld oxå) och han är piggare. Jag tycker också synd om mig själv för det här tar på de krafter jag har.
Så jag fick ett bryt här under kvällen och då känns det ju alltid lite bättre efter att ha fått gråta lite. Dessutom har det börja klia på hela kroppen, fotsulor och handflator inräknade. Knäppt!

Nu är det mitt i natten och vi är vakna eftersom Seth springer på toa stup i kvarten. Stackarn. Det är alltid lättare när det är en själv än när det är han.

Jag ber om ursäkt för att min blogg innehåller så mycket tråkigheter just nu, men det är såhär vardagen ser ut just nu. Jag ska försöka skriva om annat oxå förstås, men inte idag/inatt.

Självklart önskar jag dej ett fantastiskt nyårsfirande!! (Om jag orkar ska jag titta på Skansen och Carola och Peter Jöback ikväll. Pensionärsvarning, jag vet, men jag gillar dem mycket och det blir ju lite sällskap).

Såhär såg det ut när Seth fortfarande sov inatt. Han sover på en madrass inne hos oss nu när han är dålig.


Kommentarer
Postat av: Cissa

Åh, era stackare! Hoppas att det lugnar sig snart. Och trist att det är just vid nyår.

Detta med klådan på kroppen tycker jag att du bör ta upp med MVC! När jag väntade Molly fick jag en fruktansvärd klåda över hela kroppen och det visade sig att det var något strul med levern som gav dessa symtom och då var jag tvungen att springa och ta prover jätteofta för att kolla så att värdena inte blev för höga, för då hade man fått sätta igång förlossningen direkt. Jag vill absolut inte oroa dig men det kan ju vara bra att kolla upp. Hellre en gång för mycket än en gång för lite.

Hoppas ni får en fin nyårsafton, trots allt!

Kram

2012-12-31 @ 10:29:25
URL: http://cissa-itsawonderfullife.blogspot.com
Postat av: Johanna

Usch, nu får det väl ändå ge sig snart?! Du har ju nog ändå, med gravidillamående. Jag tycker också du ska kolla upp det där med klådan, för säkerhets skull.
Jag hoppas att du och Seth får en mysig nyårsafton trots allt och jag önskar er ett Gott Nytt År!!!

2012-12-31 @ 11:15:29
URL: http://livet-enligt-johanna.blogspot.com
Postat av: Pastorsfrun

Hej på er! Tack för tipsen. Jag ska kolla upp det direkt på onsdag! Vill minnas att min svägerska Lovisa hade det när hon väntade Hugo. Kram på er!!!

2012-12-31 @ 11:40:53
URL: http://Pastorsfrun.blogg.se
Postat av: Anne

Hjälp så jobbigt ni har det! Efter en sån lång period kan ni inte ha mycket krafter kvar. Och du.. Du måste inte vars så stark och tapper. Behöver ni er Stefan hemma så säg det. Just nu är du inte främst pastorsfru utan sjuk! Önskar er bättring och ett riktigt gott 2013 med en stor kram!

2012-12-31 @ 13:00:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0