Hurra för Stefan 36 år!!

Idag fyller min älskade Stefan 36 år, som nu är närmare 40 än 30 hihi! (Oj, vad jag kommer få äta upp det om några år :)).

Seth sov ända till 6.30 och ville göra frukost direkt till Stefan, men vi väntade i någon timma så han fick sovmorgon. Seth är nästan feberfri. Jag har inte lika mycket feber, men är trött och hängig. Dessutom värken kroppen. Men nog om mig nu...

Seth och jag gick upp och gjorde frukost iaf. Ägg och räkmacka och ett vaniljhjärta och paket förstås.
Seth är nästan lika uppspelt när någon fyller år som när han själv fyller. Som ni ser på bilden hade vi blåst upp ett par ballonger också, dagen till ära :)...

Mina grabbar!

Ja, just det, jag höll på att glömma berätta om gårdagskvällen. Efter 21 dök ett gäng av Stefans ungdomar upp och sjöng för honom. Med sig hade de paket och två smaskiga tårtor som Hanna och Theo har bakat. Hanna är kung på att baka kan jag säga.


Marängtårta med chokladmousse.

Gräddtårta med hemmagjord jordgubbsylt.


Hanna är hon med den långa flätan, till höger. Det blev en go stund innan de drog vidare till kyrkan. Stefan blev otroligt glad för att de kom sådär spontant!

De här var också med, men gick nästan direkt, eftersom de var upptagna på annat håll. Uppsakttades otroligt mycket att de följde med upp en sväng trots att de egentligen var iväg på annat håll, som sagt!!!

Emil och Karro.

Åter till dagen:
Till 11 fikat kom Marcus med familj och mamma och pappa. Innan det förberedde vi fikat. Seth hjälpte mig att smöra och sockra vaniljbullarna.



Fikatajm!


Vi bjöd bl a på såna här jordgubbscupcakes. Och den hemmagjorda glassen som jag la ut receptet på häromdagen.


Den här Gandalf höll till i mammas korg, som hon hade med sig idag haha :)

När jag diskade idag såg jag detta mönster i vattnet. Riktigt fint tycker jag:

Passar ju bra idag, eller hur!!!

Stefan och Seth följde med de andra till Mosås och åt lunch, medans jag låg hemma.

Nu sitter vi här och tittar på Gladiatorerna och myser alla tre. Du som känner mig vet att jag är en Mellonörd och ändå sitter vi här och tittar på Gladiatorerna, men vad gör man inte för sin skrutt, som hellre tittar på Gladiatorerna ;)?Det är super att man kan titta på Mello på datorn en annan gång.

Ha det så gott min vän och hoppas din dag varit riktigt bra!!!

Kommentarer
Postat av: mummen

Tack för en jättemysig förmiddag hos er, med allt gott vi fick och gemenskapen.

Hoppas du kryar på dej snart.

Kramisar från oss.

2012-02-12 @ 21:03:46
URL: http://mummen.blogspot.com
Postat av: Kristina

oj vilket smaskigt fika och vilka tårtor. Hoppas du kryar på dig så du orkar jobba. Var rädd om dgi och tack för din hälsning kram

2012-02-12 @ 22:27:19
URL: http://ruach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0