Hemma och vänder

Hemma igen lycklig, trött -läs: helt slut, med ca 100 fler myggbett än innan jag åkte och sa jag det, lycklig!
Vilken vecka vi haft. Det går faktiskt inte att beskriva med ord... Vi ledare har haft det så roligt tillsammans. Vilken sammanhållning. Ungdomarna har varit fantastiska! Seth har två olika dagar sagt att de är de lyckligaste i hans liv.
När Seth har det så bra som han haft det, då har jag det också bra!
 
Jag visar och berättar lite mer med bilder:
 
Varje år är det fotbollsmatch mellan deltagare och ledare. Här sitter Seth och väntar på matchen tillsammans med Amanda, Rebecka och Alicia, från Avesta. (Seth och Rebecka har fyra fringrar upp, eftersom det då är dubbelt så bra som när man har två fingrar, enligt Seth...hihi).
Tyvärr vann deltagarna...
En av kvällarna var jag med ute och Stefan var hos Seth i husvagnen. Den kvällen var det nattvard vid 22 och sedan tändes en brasa vid vattnet och folka minglade omkring och umgicks.
 
I fredags åkte Elias och Ella hem och det blev bra tomt efter dem. Seth hittade dock nya vänner, dels i att han umgicks med deltagarna, men också särskilt en tjej, vars mamma hjälpte till i köket. De gick och letade flaskor att panta i kiosken. En flaska = en godis ;).
Här är en bild från idag, när Seth och Rebecka säger hej då genom att hoppa mot varandra så att magarna slog emot varandra.
 
Igår var det festkväll runt 22 tiden. Seth blev tillfrågad att sitta i juryn i talangjakten, som var under festkvällen. Alla smågrupper fick framföra något och så blev de bedömda av juryn. Det var väldligt roligt. Seth var eld och lågor och gick hela kvällen och sa att han var "supertaggad". Jag var lite tveksam över hur det skulle gå eftersom det var så sent, men han satt bredvid Hampus och åt godis och var nöjd och glad. När festkvällen slutade vid midnatt var han så trött så trött, men så glad. Då sa han återigen att detta var den lyckligaste dagen i hans liv. (Han sa ju även så i tisdags).
Vår smågrupps bidrag såg ut såhär:
De sjöng "Var är tvålen" av Povel Rammel. Det blev succé!
 
Här är jurymedlemmen Seth med sina jurykompisar :).
 
Nu är vi alltså hemma igen. Seminariet jag var med och höll i gick bra. Jag fick så mycket positiv respons att jag inte vet var jag ska göra av det... Fantastiskt!
När vi kom hem hade Theo gjort middag till oss. Hur fantastiskt är inte det då!?? Hanna, hans flickvän, var också här och hälsade oss välkomna hem. Vilka goa människor!!
 
 
Katterna är rätt så kära nu och vill vara nära nära. Så mysiga.
 
Nu tvättar vi för fullt för att packa om. Imorgon drar vi nämligen iväg på en tvåveckorstur. Theo kommer fortsätta bo här och ta hand om katterna!
Jag ber om ursäkt för att det blir så många superlativ i min blogg just nu, men alltså, det har varit så otroligt bra och givande dagar! Jag önskar jag kunde förklara hur det varit!
 
De kom från NA och gjorde ett reportage om Hampe. Gå hit om du vill läsa :).
Ha det så gott min vän!

Kommentarer
Postat av: Annika

Hej. Vad roligt att höra att du haft det bra. Nästa vecka går jag på semester i 4 veckor, det ska bli så skönt.Kram från Annika.

2012-07-09 @ 06:51:45
URL: http://ladyochlufsen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0