Hemma

Hej igen. 
Ursäkta dålig uppdatering! Iidag blir det ett riktigt långt inlägg med mycket bilder. Vi har haft riktigt dålig uppkoppling på Öland, så därav min frånvaro. Jag har inte kunnat va inne på Facebook, läsa nyheterna, knappt kunnat wordfeudat osv osv. Däremot har jag kunnat Instagrammat då och då, men det har tagit lååååång tid att ladda upp bilderna där också. Men har man semester så är det ju också skönt att ta semester från Internet och tv också, även om det var lite ofrivilligt just nu ;). 
Jag har ju kunnat blogga lite om solnedgångar och lådbilslandet, men här kommer då mer om våra dagar på Öland, för dig som orkar :).
När vi åkte över Ölandsbron pirrade det i min mage av glädje. Vi var alltid på Öland när jag var barn, så det var många positiva känslor och minnen som kom över mig. Min stackars familj har fått lyssna på alla mina sentimentala minnen, hihi, och jag har väldigt bra och detaljrikt minne he he. 
Vi har haft sådär väder, men solen har tittat fram då och då, och då har det varit varmt. Det har även regnat varje dag, oftast i skurar, som försvunnit snabbt. Något badande har det dock inte blivit, tyvärr, eftersom det varit för kallt. 
 
Nåja, här kommer blider från vår Ölandsvecka... 
Fikapaus vid bron, innan vi for över.
 
Vi var ner till havet iaf. 
När vi kom över träffade vi flera goa vänner från Avesta. Det var även vänner från Örebro på Löttorp. Kul!
Tisdagkvällen var vi vid Raukarna, som jag berättat om tidigare, och tittade på solnedgången. Underbar och blåsig kväll.
 
Familjen Kindevågs fötter vid raukarna. 
 
Lik sin far...
 
Vackert och ljuvligt!!
 
Sen var det ju lådbilslandet, som jag också berättade kort om. 
Det var väldigt växlande väder där, men mest skönt! 
 
Vi ann med fler solnedgånger med bla Avestagänget, vid Stenstranden. 
En helt lovely kväll! 
Grillarna börjar tas fram och Stefan, Seth och några till grabbar gick på upptäcktsfärd.
 
Ungdomarna hänger mer vid havet... Där var det tävlingar av olika slag, bl a vem som kunde kasta en sten längst...
 
Här tävlas det om vem som kan hålla sten längst på rak arm. Jorå, man kan hitta på det mesta om man bara vill.
Ljuvligt!
 
På fredagen kom Göran och Stina från Karlskrona och hälsade på oss. Underbart kul!! Vi drog iväg till Ölands Norra Udde och Långe Erik samt till Trollskogen. 
 
 
Jodå, vi flåsade oss upp för alla trappsteg...
 
 
Sen blev det en promenad genom Trollskogen.
 
Vraket, eller "braket", som Seth sa, fick sig också ett besök förstås. 
 
 
På kvällen mötte vi upp Annelie vid hennes familjs sjöbod och grillade, skrattade och umgicks i blåsten. 
 
 
 
Sista dagens Kids Corner, med sång, lek och pyssel. 
 
Det tog hela lördagen att komma hem. Vi stannade förstås till i Söderköping och lämnade tillbaka husvagnen. 
 
Idag är det så min sista semesterdag för denna gång. Jag har en vecka till efter tre veckors arbete, så det är inte särskilt synd om mig. 
Idag har vi varit i Avesta på ett barnkalas, som några av Stefans Speedwayvänner hade. Vi var medbjudna, eftersom det även skulle hållas vigsel, vilket ingen visste om, förutom vi då, eftersom Stefan skulle viga dem. Det var riktigt härliga människor som var roligt att träffa och så blev det en så fin vigsel, så det kom allt några tårar, som vanligt när det gäller mig :).
Deras ena dotter och Seth hittade varandra direkt och lekte och studsade.
 
Mina fina hjärtanskor, som jag haft i sju år och passar bra på bröllop. 
 
Jag är stolt över min Stefan!! Vackert par och vacker sermoni!
 
Nu ska jag försöka somna så jag orkar upp i morgon bitti! 
 
Tack du som orkade läsa hela inlägget :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0