Jul eller sommar?

Jag läste att det idag är det kallaste 2:a juni sedan man började mäta. Det har varit lika kallt/varmt idag som det var på jul på många ställen... Haha så knäppt! Märklig jul och märklig sommar! Det har även blåst galet mycket idag!

Min bror sprang Stockholm Maraton idag. Hua att springa i runt tre timmar i regn, blåst och ca 5 grader...frivilligt dessutom! Men bra stolt är jag över honom! Det är tredje gången han springer det. Galet! (tycker soffpotatisen ;))

Jag mår inte helt ok än, även om jag inte har migrän. Jag har ont i huvet och är yr. Så idag har jag tagit det lugnt. Vi började dagen med att städa och jag måste säga att jag älskar känslan när det är nystädat och det doftar gott i hela lägenheten. Vi har ju två långhåriga fällande katter så det dröjer inte länge förrän hårtussar ligger överallt på golvet.
Efter att ha handlat åkte vi ut till Lovisa och barnen. Det var ungefär nivån på vad jag orkade. Där ute kan man ju sitta i soffan eller på golvet i köket och inte göra många knop. Jo, golvet i köket sitter man på när man leker med Molly om du undrar ;).
En liten stund var Lovisas föräldrar där, eftersom de var på genomresa. Alva berättade sagor för oss. Väldigt rart!!! Så en liten stund där fick Stefan och morfar Leon sluta prata jakt och lyssna på sagor om Pomperipossa, pannkakan och bröderna Bruce (bockarna Bruse). :D
Stefan är på 30årskalas nu. Egentligen skulle jag också va med men huvudvärken sätter stopp... Trist! Så Seth och jag är hemma. Seth sover och jag väntar på att Stefan ska komma hem så vi kan titta på Mästarnas Mästare på playen.
Hoppas du haft en bra lördag!


Kommentarer
Postat av: Äppelrosen

Hoppas din huvudvärk försvann sen och att det känns bättre idag! Tack för din fina fina kommentar på min blogg! Du har också en härlig blogg och hit tittar jag gärna igen.



Hoppas din dag blir underbar!

Ljus och kärlek/Bella

2012-06-03 @ 10:14:36
URL: http://appelrosen.blogspot.se
Postat av: kyrksyster

Mmm... 5 grader har vi haft här. Trodde nästan regnet skulle gå över till snö.



Hoppas du återhämtar dig snabbt nu efter migränanfallet.

2012-06-03 @ 11:52:43
URL: http://kyrksyster.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0