Midsommar

Hej hej min vän!
Igår var en helt underbar dag!
Seth har varit lite sjuk sen vi kom hem från Nyhem (började bli förkyld redan på Nyhem). Han har hostat, snorat, nyst och haft lite feber. Igår var han dock feberfri, så vi åkte iväg på midsommarfirande, som planerat.
 
Vi var ett helt gäng på 18 vuxna och 21 barn, som möttes upp hemma hos Matteussons. Barnen var i olika åldrar men alla hade någon eller några att leka/hänga med. 
Det var kakbuffé, grillat, pajer, färskpotatis, sill (osv) och jordgubbar och kakor igen... Man var inte direkt hungrig under dagen/kvällen.
Kakbuffé
 
Jordgubbar...
 
De bor ute i Ekeby-Almby så vi promenerade bort till midsommarfirandet som fanns där, med dans runt midsommarstången, fiskedamm, kiosk och lotterier. Urmysigt, om du frågar mig :)...
 
Midsommarfirande
 
Hela dagen och kvällen flöt på med mycket mat, skratt och härlig gemenskap.
En del poolhäng blev det. Det lite mörkare bilden är när Seth tog sig ett kvällsdopp strax innan vi åkte hem.
 
Vi åkte hem vid 23 tiden... Seth somnade omedelbums när han la sig :)
 
Imorse blev det en historisk morgon, då jag fick väcka Seth strax före 10... Han behövde få sova, så det var skönt at han gjorde det!!! Du som varit med mig ett tag vet att han alltid vaknar mellan 6-7 på morgonen, hur sent han än lagt sig.
Själv vaknade jag runt 9 tiden och det var också bra länge sen det hände. Ljuvligt!! Jag låg och myste med Gandalf, som jag upptäckte låg och sov på min arm :)
 
Planerna idag är få... Stefan har gått till kyrkan för att förbereda det sista inför sin predikan imorgon. Seth och jag ligger fortfarande!!!! i sängen och tittar på tv. Vi tar dagen som den kommer, helt enkelt!
 
Hoppas du hade en bra midsommarafton och att du får det bra idag!!

Kommentarer
Postat av: Carro f

Vad kul att se lite bilder! Vilken toppen dag det blev. Kram!

2012-06-23 @ 12:36:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0