Influensa?

Inatt vid fyratiden vaknade vi av att Seth hostade och kom gåendes med sin lilla backuganlampa han fick av Hugo för några år sedan. Han brukar ha den när det är mörkt och han traskar genom lägenheten till oss och lysa den i mitt ansikte när han är framme. Ja, ja, nog om detta - en liten avstickare bara :)

Han hostade och hostade och vi blev oroliga att han skulle kräkas, eftersom jag gjorde det i helgen. Men nä, han mådde inte illa, men han var ledsen. Så när han la sig bredvid mig la sig en liten kamin bredvid mig. Oj, oj. Jodå killen hade 38.5 inatt. Det blev inte mycket mer sömn sen för han låg tätt tätt intill mig mot min rygg och han var så varm och så rörde han sig mest hela tiden. Dessutom blev vi så ledsna att lilla skrutten är sjuk igen.
Imorse hade han 39.5 och har varit uppe på 40.1 under dagen. Stefan var hemma idag med Seth och ringde vårdcentralen, eftersom det bara är en vecka sedan han var sjuk. De tror att det är influensan han fått... Oh, så tungt och så ledsen jag är! Stackars Seth! Han är ju inte så stor och gick ner ett kg förra veckan och idag har han ju inte ätit något förstås. Jo, en glass och så dricker han iaf. Tankar på hur det nu blir med englandsresan finns där förstås. Kommer Stefan och/eller jag också bli sjuka, klarar vi oss, hinner Seth bli såpass pigg att vi ändå kan åka osv osv?
Det brukar ju alltid ordna sig i slutändan, men nu är jag TRÖTT på detta!!!! Det är tröttsamt in i själen och det är inte ofta jag är trött på det sättet. Skönt att vi har det så bra övrigt i livet! 

Nu sitter jag i ett kallt sovrum... Seth har legat i min säng hela dagen och får väl fortsätta vara där inatt så vi slipper byta lakan. Jag tar en madrass på golvet, lyxigt värre ;). Fönstret är öppet och balkongdörren i vardagsrummet är också öppen, så det ska vara svalt för Seth i den höga feberyran. Får svepa om mig lite filtar här där jag sitter i Stefans säng och skriver. 

Det blev ett dystert inlägg, men det är ju såhär vår vardag ser ut just nu. Det är ju även så livet är, det går upp och ner... Och som sagt, tack och lov att vi har det så bra i övrigt!!!   

Hm, ska gå och fixa fredagsmyset nu... en isglass blir det denna fredag ;).

Kommentarer
Postat av: Kaela

Skickar många varma tankar och en stor kram och hoppas verkligen att ni två klarar er undan och att lille Seth mycket snart mår bättre.

2012-03-16 @ 19:51:22
URL: http://kaela.bloggplatsen.se
Postat av: Annika

Hej, jag blir också ledsen att höra att han är sjuk igen. Du ska se att ni får åka till England till slut. Hoppas att det vänder nu och att ni får vara friska hela familjen, stackars Seth.Jag ska fortsätta be för er. Förstår om ni är less på att vara sjuka. Kram från Annika. P.s. Tack för din kommentar på bloggen.

2012-03-16 @ 19:53:50
URL: http://annikassibiriskakatter.blogg.se/
Postat av: Cissa

Stackars liten! Hoppas innerligt att det inte är influensan, utan att han kryar på sig snabbt och att du och Stefan kommer iväg på er Londonresa!



Kram!

2012-03-17 @ 00:38:39
URL: http://cissa-itsawonderfullife.blogspot.com
Postat av: Anna

Lilla arma stackars Seth! Förstår att det tar på hela familjen när man hela tiden får varva med att vara sjuk själv och ha sjukt barn.

Vi har söndagskul idag. Är det OK om jag lägger fram Seth för förbön? Det är ju massa barn där som vet vem han är. Kram Anna

2012-03-18 @ 09:04:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0