Hormoner?

Hur har ni det ute i stugorna en sådan här fredag i oktober?
Jag har fått en rejäl dipp ikväll. Jag misstänker att det mest är hormoner. Jag är i och för sig inte en person som påverkas mycket av hormoner. Jag är inte en person som blir "PMSig" och arg eller sur osv. Under mina graviditeter har jag inte heller fått massa "hormonspel" och det är skönt. Men idag känner jag mig ledsen och nere. Det kom här ikväll. Samtidigt är det kanske inte så konstigt. Jag är en social person som älskar att ha människor hemma hos oss och som älskar att hälsa på hemma hos andra. Nu orkar jag ju inte att va så social och ha folk här som jag önskar. Seth påpekade idag när vi åkte hem från Vips att vi inte bjuder hem folk och han saknar det. Jag blev så ledsen, att mitt mående påverkar hela familjelivet så mycket och framförallt honom. Dessutom är Stefan borta mycket, det är en sån period, och det blir det ju inte lättare av. Usch ja. Massa gnäll... Men ibland känner jag mig sjukt ensam, vilket jag vet att jag egentligen inte är...
Ja, det är därför jag funderar på om det är hormonerna mest, efersom jag med mitt förstånd ser att jag har det bra med vänner och familj, men känslomässigt är jag bara ledsen just nu (och så evinnerligt trött på att må illa.)
 
Men en spännande helg ligger framför och jag hoppas hoppas att jag orkar vara i kyrkan en del imorgon, där det kommer vara lite samlingar som avslutas med Greenhouse (ett möte riktat till studenter, med mycket sång). Så kommer Frida hit på kvällen och sover över till söndag. Oh, vad jag längtar!! Ska bli riktigt nice.
Mitt problem nu de få gånger jag är ute bland folk är att jag inte har något att ta på mig... Jag är en riktigt tjockis nu och jag har inte tagit mig ut för att köpa mammakläder. Tur att internet finns och att man kan beställa hem en del.
 
Nu till något trevligare. Seth har köpt sig en pärm och Starwarskort. Förstå vad glad han är. Han sitter ofta och plockar med korten.
 
Frodo, som oftast ligger för sig själv, har börjat komma och lägga sig hos mig, som en boll med sitt huvud mot min mage. Jag funderar på om hon kan känna av att det finns ett litet liv därinne... Djur sägs ju ha andra sinnen än oss...
 
 
 
Jag önskar dig en bra helg!!
Stor kram
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Det kan säkert ha med hormonerna att göra, så är det ju för många. Dessutom så går du ju faktiskt igenom något jobbigt just nu, även om något underbart väntar i slutändan. Jag hoppas att du snart mår bätre och att du får en trevlig helg!

2012-10-06 @ 08:18:36
URL: http://livet-enligt-johanna.blogspot.com
Postat av: Signhild Skrivmoster

Vem som helst kan bli deppig av att må som du gör ... inte är det så lätt. Jag förstår att du saknar det sociala livet men tror att det ska lätta även för dig. Hoppas det! Jag håller tummarna för att du orkar ta dig till kyrkan och det som planeras där!

Kram från ett väldigt grått, regnigt och uselt väder i norr

2012-10-06 @ 09:57:21
URL: http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0