Kalasgudstjänst och midnattsmat

Igår var vi i kyrkan, Seth och jag. (Stefan kom dit senare, då de ju var på hajk över helgen,) Det var Kalasgudstjänst (för hela familjen, mycket riktad till barn) med barnkören Salt, som Seth är med i, och så barnvälsignelse för Olle. Det är våra vänner Therese och Eriks minsta. De har också Alva som är fyra år. Så när familjen gick fram traskade Alva bort till en mickrofon vid pianot och sjöng en fin sång om sin lillebror. Jag kan säga att inte ett öga var torrt - iaf inte mina - när hon sjöng. Modigt gjort av henne!
Bilden är lite suddig, eftersom jag satt en bit ifrån. 

Hela familjen och Pernilla, vår barn och familjepastor. 
 
Ja, det hände massa andra saker som tävling, drama, videouppspelning och så barnkören. En riktigt bra förmiddag, tycker jag. 
Salt
 
Vår fina vän Stina var och hälsade på i Örebro och var med på kalasgudstjänsten och det var en sån bonus att få träffa henne litegranna!!
 
Efteråt var vi bjudna på smörgåstårta och tårta av Therese och Erik, smaskens. 
Några av barnen står och väntar på att få börja. 
 
Som alltid när jag varit iväg, blir det värre efteråt, så eftermiddagen spenderades på sängen, men det var det värt. Det är skönt och nyttigt att komma ut och träffa människor, även om det "kostar". På kvällen var det församlingsmöte där några som varit i Burundi visade bilder och berättade om resan. Så synd att jag inte fixade att vara med. 
 
Istället var Seth och jag hemma. Han lekte och tittade på Clone Wars och jag hittade lite nya fotoappar, som jag testade på. Här t ex:
Ser du vem hon "ritar"?
 
Ser du vem som är på pengen?

Ha ha, ja man har inte roligare än man gör det.
 
Naturligtvis höll dessa oss sällskap:
 
Stefan kom hem rätt så sent och vi satt och pratade läääänge, så det blev att vi åt midnattsmat. Typ mackaroner och ketchup vid midnatt. Det var lääänge sen kan jag säga, men om jag är vaken, måste jag äta för att inte må illa och han hade inte ätit ordentligt sedan lunch så han var hungrig. Det var mysigt och det var bra att vi pratade ordentligt. I vardagslunken, är det svårt att hitta tiden. Så vi måste se till att ta oss den tiden framöver. 
 
Hur har din helg varit?
Jag önskar dig en bra vecka här framöver!!

Kommentarer
Postat av: Kristina

Härligt att du kommer ut en del även om det kostar. läste om dina utslag Du har inte blivit plåsteröverkänslig? Kolla med barnmkorska distriktssköterska om du kan få cavillon att pensla huden med, det tar jag under alla förband för ajg tål ju inte plåster. Var rädd om dig Kram

2012-10-16 @ 12:00:21
URL: http://ruach.blogg.se
Postat av: Kaela

jag är ingen daglig läsare - men jag hänger me....

det är så stort att få dela någon annans vardag så här....
En extra gåva.

Och ja...vad mera...jo du ska vara riktigt rädd om dig!

Kram!

2012-11-14 @ 15:45:54
URL: http://kaela.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0