Tacksam

Hej hej. 
Livet i bubblan fortsätter :). På onsdag börjar Stefan jobba igen så då kommer vardagen igen. 
 
Seth och Stefan är på Vips och Tess och jag sitter i soffan. Hon är nyäten och har precis somnat. Tanken är att jag ska göra pizza tills de kommer hem och så ska vi titta på Natt på museet. Hoppas fialotta är nöjd så jag kan göra Pizza. Det är svårt att göra sånt med henne i famnen. Ska skaffa bärsjal så man kan göra lite samtidigt. Det blir bra särskilt när jag kommer va ensam hemma. 
 
Idag har jag bakat tårtan till imorgon. Den blir nog god med hallonmousse och vaniljkräm med banan i. Mmmmmm. Sen på med grädde och rosa marsipanlock - förstås :). Haha får se om jag får på locket något sådär snyggt. Är inte van att göra prinsesstårta. Bild kommer imorgon ;).
 
Vet du, varje dag tittar jag på Tess och tårarna rinner. Tårar av glädje. Tänk vilken välsignelse att vi har två barn som verkar må bra och som framförallt lever. Det låter kanske makabert men jag har inte kunnat ta det för givet. Att se hennes lilla ansikte och det minspel hon har... Det fyller mig med sådan tacksamhet. Och Seth, min fina fina kille! Vilken gåva han är! Jag ska njuta av varje stund när jag får vara hemma med dem!!
 
Igår var BVC sköterskan här och vägde Tess och gick igenom lite basicgrejer. Tess har gått upp 150 gr sen i fredags. Härligt! Amning och så funkar jättebra och hon äter på bra. Lovely!!!
 
 
Imorgon fylls lägenheten med hela släkten. Ska bli så roligt -och jag kommer nog bli bra trött oxå ;). 
 
Jag önskar dej en härlig helg!!! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anne

Det är så underbart att gå in här och läsa om er lilla bubbla av lycka! Tänk att livet kan få vara så gott när man i bland undrar om det bara är elände. Jag förstår precis hur du menar och det är inte makabert alls! Jag förstår att du riktigt "hissnar" av glädje och förundran. Fast jag inte känner er på "riktigt" så har min oro varit stor. Nu är glädjen med er än större! Och att höra att du mår bättre för var dag som går och snart helt orkar vara den mamma du så gärna vill vara. Guds rikaste välsignelse över er alla. Och vila nu ordentligt efter festen! Glädje tar också på krafterna! Kram

Svar: Tack för dina fina ord goa Anne!!!!Kram
Maria

2013-04-13 @ 17:16:29
Postat av: Sofia E

Nu finns det ju ingen gilla-knapp så jag skriver istället: Va härligt! Jag gläds med dig över detta lilla mirakel, som varje barn är. Vilken gåva! Snusa henne lite i nacken från mig. ;) Så härligt att läsa om Seth också; vilken storebror hon kommer att ha! Bubbla vidare! Kram från Sofia

Svar: Kram till dej Sofia!! Hoppas vi ses snart!!
Maria

2013-04-13 @ 21:14:48
Postat av: Kristina

Så fina bilder på den söta prinsessan o prinsen.Det är verkligen ngt att vara tacksam för att få barn. När man gått gn sorger då blir det ännu större tacksägelseämne. Jag minns hur tacksam ajg var efter Andreas , äntligen ett levande barn till, det var en gudagåva som fyllde med sån ödmjukhet och en förnöjsamhet som kasnek inte alla får känna. Önskar er allt gott och du är värd så mkt som kämpat så Kram

Svar: Det är så skönt att du förstår hur det är. Kram till dej min vän.
Maria

2013-04-13 @ 23:20:05
URL: http://ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0