Vår söndag och skitsnack

God söndag!
 
Hur har din helg varit?
Vi har haft en bra helg på alla sätt. Jag älskar att solen är framme och att värmen börjar komma. 
 
Vi var i kyrkan idag igen. Håkan Axell - som predikade, han jobbar med LP ung och SPIK - kommenterade att jag och Tess var i där idag igen. Men det är så skönt att orka och jag vill träffa vänner och få lyssna till sång, få vara med och sjunga själv och att få lyssna på predikan. Jag trivs ju grymmans bra i kyrkan. 
Tess och jag sitter och väntar på att mötet ska börja och lyssnar på kören som övar. 
 
En tillfällig projektkör. Jag kände tyvärr att jag inte kunde vara med idag, eftersom Stefan ledde mötet. Är svårt att veta hur det går med Tess med matning och så, eftersom det är lite tidigt än. Det lät riktigt bra om kören och jag är så sugen på att sjunga igen. 
 
Tess sov sig igenom första delen av mötet, men lagom till predikan ville hon äta, så jag gick ut i foajen och matade henne. Det är så bra för man kan lyssna där också, eftersom ljudet är på där. Då kan man känna sig delaktig ändå. Det finns ju även ett barnrum längst ner i kyrksalen och där ser man även vad som händer i kyrksalen och igår kväll satt jag där när Tess behövde äta, men idag var det fullt med barn, förstås, för det är ju det rummet är till för. Och det kändes lite kymigt att gå in där och mata bland alla barn med föräldrar. 
 
Seth är ju stolt som en tupp och skulle helst vilja gå och bära på Tess hela tiden. Här sitter han och håller i henne och pratar stolt med en av mina kompisar. 
Det är inte Seths handväska ;). 
 
Nu till något helt annat. 
Jag läste i AB om att Justin Bieber kommer hit till Sverige. En ung sångare, som många tonårstjejer är galna i. I artikeln stod det att han blir hånad bl a på nätet. Varför hånar man honom? Uppenbarligen är han populär och har lyckats med mycket av det han förutsatt sig. Tyvärr tror jag det är många vuxna som är de som hånar... När jag läste det tänkte jag vidare på olika svenska kändisar som blir hånade och man snackar skit om dem. Tex Blondinbella, Hanna och Magdalena Graaf och många fler. Jag funderar på vad det är som gör att man som vuxen människa göra ner andra... Är det så konstigt att barn och ungdomar mobbas, när vuxna gör det? Vilka förebilder har de?
Det är ju inte bara kändisar som bli utsatta. Jag tänker att man inte måste gilla allt som alla gör, men man måste ju inte snacka illa om andra! Och som sagt, barn och ungdomar, vilka förebilder har de? Hör de mycket negativt, gör de negativt. De gör inte som vi säger utan som vi gör. 
Ja, det var kvällens fundering. 
Nu ska jag äta upp detta, som Steff precis kom in med och titta på Mästarnas Mästare :).
Kram kram

Kommentarer
Postat av: skrivmoster

Kul att du är tillbaka i kyrkan och dess gemenskap. Det är skönt med tillhörighet och värme.

När jag ser på Tess så ser jag bara pappa Stefan men även Seth. Men nånstans så finns likheter från dig och de lär synas mera med tiden. Men just på första bilden idag så är det bara pappa tycker jag.
Vilken härlig bricka du blev serverad!

Nu kommer det att vara tyst från mig en längre tid för jag ska vara farmor på heltid och har ingen dator då. Hur ska det gå? Fem veckor! Får nog låna ibland ...

Må gott och njut av solskenet! Kram!

Svar: Ha det så bra nu när du blir farmor på heltid!!! Kram
Maria

2013-04-22 @ 09:11:51
URL: http://skrivmoster.bloggplatsen.se
Postat av: Susanne

Jag tycker du har en poäng där med Justin Bieber, det är många som hånar honom, det är som att man "ska" håna tonårsidoler av någon anledning...det är ju jättekul att folk börjar sjunga i unga år, sen att många hamnar i träsket efter för stora framgångar är en annan sak.. själv tycker jag blondinbella mfl är ganska töntiga men det har mer att göra med själva konceptet (att vara kändis för att man skriver en blogg) är jättetöntigt, än med personen.

Svar: Visst är det märkligt att folk kan bli kända genom att blogga. Håller med dej :). Däremot kan jag tycke det är lite fascinerande och kul att det är så...Kram
Maria

2013-04-25 @ 12:22:32
URL: http://sinead.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0