Barnbidrag och gym

Hej hej hallå!
Hur är läget nu när augusti snart är slut... Eller, det är ju många dagar kvar, faktiskt en och en halv vecka - typ - men du vet vad jag menar... 
 
Jag hade härliga grannen Alexandra här på fika på förmiddagen. Härligt härligt. Jag gillar att ha en trevlig, go och mysig granne :).
 
När jag hämtade upp Seth så for vi iväg till Marieberg och gjorde oss av med barnbidraget. Kläder och skor blev inhandlade. Välbehövligt! De skor vi köpte i början av sommaren och som då var en storlek förstora (sådär som man ska köpa skor till barn, du vet) är nu alldeles för små. Oj, vad han växt i sommar! 
Tänk vilken bra grej barnbidraget är!! Hur många länder har sånt egentligen? Jag har inte koll, men visst är vi ganska unika i detta. Vårt välfärdssystem är ju i sig unikt och bra! Oj, vet inte om jag ska ta denna diskussion nu... men jag vet att det inte fungerar för alla människor och människor blir utförsäkrade osv, men om vi jämför med de allra flesta andra länder på jorden, så har vi ett grymt välfärdssystem. Alla får sjukvård, alla får vara hemma med sina barn osv. Men det var inte alls det jag skulle säga, jag spårar ur, som vanligt... Jag gillar iaf barnbidraget!! 
 
 
När man är ensam hemma med barnen och t ex måste duscha är det bra att en av dem är lite större och "tar hand" om den mindre och underhåller henne under tiden. :)
 
Igår efter skolan, när Tess sov, spelade vi "Sänka skepp". Och som vanligt ville en av katterna vara med. Här är det Gandalf, som skymmer min plan. 
 
Tess gillar sitt gym :)
 
Som du ser ligger hon på soffan, på divanen och naturligtvis lämnar jag henne inte där, eftersom hon vänder sig och kan trilla ner. Om jag lämnar henne en liten stund under gymmet får hon vara på golvet. 
 
Goskrutta!
 
 
 
Nu önskar jag dig en riktigt god natt!!
 
Kramar
 

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Jag är oerhört glad över att ha en go o glad granne jag med. <3 kram

Svar: <3
Maria

2013-08-21 @ 09:20:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0