Slut på friidrott, fina vänner, migrän och tårta

Hallojsan och fridens liljor min vän.
Ups, vilken lång rubrik... Ja, så blir det när man inte bloggar varje dag. Jag hoppas verkligen att jag ska kunna blogga varje dag nu igen, när vardagen sätter in. Men man styr ju inte helt över sin egen tid nu för tiden och på kvällarna blir jag ju trött och orkar inte alltid, om det blir för sent. Ja ja...
 
Hur står det till där ute? 
Här rullar dagarna på, som vanligt. Jag vill, som vanligt, visa lite bilder från våra dagar. 
 
Igår var sista friidrottsdagen för denna sommar. Seth var riktigt nöjd och glad. Han kommer fortsätta i höst och vi hoppas han fortsätter trivas med det. 
 
Rödrosig och varm efter en springtur, men glad med sitt diplom i handen :).
 
Här springer han banan runt...
 
Tess, Seth och jag satt på golvet med en kattleksak som vi fick av våra härliga grannar. Helt plötsligt märkte vi att Tess satt lull. Oh hjälpes. Tiden får inte gå så fort!! Nu är det ju inte så att hon sitter lull hela tiden, men små stunder när det är plant där hon sitter. Lilla skruttan. 
Tess, som sitter lull, kattleksak, Seth och så Frodo i bakgrunden. 
 
På kvällen fick vi härligt besök av dessa två fantastiska vännerna:
Fina, fina Thomas och Johanna. 
 
Inatt sov Tess 5.5 timmar i sträck utan att äta något, eller vakna. Helt amazing!! Hoppas det blir längre och längre.  Nu sover hon ju hela nätterna, (ca 12 timmar) men äter några gånger under kvällen och natten, men somnar om direkt när hon äter. Så vore ju härligt om hon sover hela nätter snart. 
 
Tyvärr vaknade jag vid 3:30 cirkus, med blixtrande migrän. Jag kan ju inte äta starka värktabletter, som jag behöver när jag får det, så det släppte inte i första taget. Som tur var är ju Stefan fortfarande ledig så han tog med Tess ut och gick en långpromenad och Seth satt och tittade på tv, så fick jag sova vidare en bra bit in på förmiddagen. Sen har jag bara haft vanlig huvudvärk och det är ju mer ok än migrän. Det konstiga är bara att min vänstra arm har domnat och det har stuckit i den hela dagen. Antagligen någon nerv som ligger i kläm... 
 
När jag piggnat till lite så bakade Seth och jag en tårta. Det ska firas att skolan börjar på måndag. :) Skönt att han trivs på sin skola. Hihi. 
Efter lunchen åkte pojkarna till Gustavsvik igen. Sååå bra med årskort! 
Tess och jag var hemma och gjorde lite ditt och datt, men mest ingenting :) Man blir trött av migränanfall. 
Tess under sitt gym.
 
Gandalf har missförstått vem gymmet är till för... hihi. 
 
Hej hej foten. 
Skruttfia, med sin favoritleksak. Hon skrattar och pratar alltid när hon ser den där roliga clownen, som vi fått låna från Molly. :)
 
Ja, det blir mycket kort på denna lilla ängel, men det blir så.... 
 
När mina pojkar kom hem igen åt vi middag och sedan var det dags för tårta och fredagsmys :)
 
Seth garnerar tårtan, helt själv. 

Tada, såhär blev den!
Det står Seth 2, eftersom han ska börja i 2:an. :) Jag tycker han är duktig, men jag är ju partisk hihi. 
 
Nu önskar vi dig en trevlig helg!!
 
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0