Spontanbesök

Hejsan svejsan.
Hur har din dag varit? Har du börjat jobba efter semestern än?
Vi är inne på sista sommarlovs/semesterveckan nu. Tess och jag fortsätter ju vara hemma, men kommer komma in i vardagslunket igen och det ser jag faktiskt fram mot - även om jag stortrivs med att ha hela familjen samlad och att vi har tid för varandra om dagarna!!
 
Idag fick vi ett spontanbesök av goa vänner från Avesta! Vi har inte träffats på nästan två år! Galet!! Oh, vad roligt det var att träffas och få "catch up" lite (eller mycket). Deras barn är nu 5 oh 3 år. När vi sågs sist var de 1 och 3... Galet. Så kul att de ville komma hit!
 
Vi sågs på Jensens, eftersom det är en barnvänlig restaurang. Det blev inte förrän runt 13.30, eftersom Seth har börjat på Friidrottsskola idag på KFUM. (Han älskade det och var såååå glad när vi hämtade honom. Hoppas han fortsätter gilla det, för det vore så bra om han hittar någon sport att hålla på med, nu när han slutat simskolan). Den är i tre dagar till denna vecka, sedan kan han fortsätta under hösten. Superbra.
 
Men nu tillbaka till Jensens...
Härliga familjen Bohlin. Som jag gillar dem!! 
 
Efter lunchen tog vi en tur och tittade på Open Art, men det började störtregna, så det blev en kortis bara. Så vi åkte hem till oss, där jag slängde ihop en kladdkaka, som vi smaskade på. Mmmm, inget slår en kladdkaka i fikaväg!!
 
Hm... lite dålig kvarlité på bilderna. Ber om ursäkt för det!!
 
Så vi har hängt med dem hela eftermiddagen och de åkte hem nu på kvällen. Tyvärr hade Tess en av sina sämre dagar idag. Inte så konstigt med tanke på allt som varit och som hon fått hänga med på. Och hon måste ju också få ha sina dagar. Känns lite trist bara när man så gärna vill sitta med och prata hela tiden ;). Nu sover hon dock och jag hoppas hon sover hela natten... 
 
Barnen blev lite trötta framåt kvällen och la sig och tittade på Ice Age 4.
Goa barn. Seth, Arvid och Esther.
 
Nä, nu kommer visst ett sömntåg för mig och jag ska nog ta det innan det passerar. Under så många veckor har jag ju varit vaken seeeent för att greja med bröllopsförberedelser, de kvällar vi inte umgåtts med vänner då... Så jag är van att vara uppe sent nu, men eftersom Seths skola ska igång igen och vardagen sätter in, så är det ju bra om jag somnar lite tidigare och får lite mer sömn. 
Avslutar bara med ett par kort på Tess "potta", som inte är en potta utan en bebisstol, men den ser ut som en potta, så vi kallar den för det här hemma. Fler personer än Tess anser den vara användbar...
 
Seth har den som huvudbonad...
 
 
Gandalf gillar den som säng...
 
Sov så gott min vän!
Kram
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0