Hemma igen.

Japp, nu är vi hemma igen. Igår åkte vi från Dalsjöfors till mamma och pappa i Kisa och så åkte vi därifrån idag. Det är skönt att komma hem efter ett par dagar hemifrån. Snart ska vi dock iväg igen, men mer om det senare.
 
Jag tänkte visa lite fler bilder från jul och födelsedag och så lite från idag förstås. Jag hoppas jag inte upprepar mig alltför mycket. Håll till godo:
 
Tillbaka på julafton:
Samlade vid godiset för Julevangelium och klapputdelning :)
 
Christian läser Julevangeliet.
 
Fullt fokus.
 
Tess studerade fiskarna när hon tröttnade på julklappsutdelningen :).
 
Nu till födelsedagen:
 
Lite tävingar var det på begäran av Seth. Här ska de blåsa ut ljus med den där manicken.
 
 
Tess testade att sitta på sitt lilla gosedjur.
 
Och fortsatte öva på detta med krypandet.
 
Seth hade i vanlig ordning önskat sig en tågtårta. När jag vispade grädden såg jag massa karamellfärg och kunde inte låta bli att göra så den såg ut såhär:
Tyvärr såg den lite osmaklig ut, men den var god. Den var även glutenfri, så den var lite annorlunda mot hur jag är van, men som sagt: god ändå.
 
Hurra för Seth!!
 
 
Han fick sugrörsglasögon i present så de testades förstås här :)
 
När vi kom till Kisa firades Seth lite till av mormor och morfar. Tess fick sig en underbar mössa som mormor har stickat. 
En liten cupcake!!
Så fin.
 
Bra grej att leka med den där. Seth gillar den också hur mycket som helst!
 
Och så idag. Barnbarnen i morfars knä.
Mys.
 
När vi åkte hem såg det ut såhär:
3 grader varmt och grönska. Det såg visst likadant ut för två år sedan också när vi åkte hem från Dalsjöfors. 
 
Nu ikväll, när vi hade packat upp det mesta tänkte vi äta tacos och titta på Smurfarana 2, som Seth fick i present. Det gick ju bra till en början och då såg det ut såhär:
 
 
 
Som du ser är Tess rätt så trött på kortet och det var hon, så jag la henne och tänkte att det går nog fort, men en och en halv timma senare fick Seth gå och lägga sig och Tess somnade äntligen och Smurfarna får vi titta färdigt på imorgon. Ja, så kan det gå.
 
Massvis bilder blev det :). 
Hoppas du inte tröttnade. Ha det nu så bra min vän, så ses vi förhoppningsvis imorrn.
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0