Mångfald

Idag följde jag med till kyrkan. Oh vad gott det var!! Hela em och kväll har varit jobbig, men det är så värt det.
Jag satt längst bak idag, vilket jag sällan gör, eftersom jag ville kunna gå ut om det behövdes. Det slog mig att vi har en så rik församling. Från där jag satt såg jag barnvagnar, rullatorer, små barn, större barn, tonåringar, unga vuxna, medelålders och äldre. Fantastiskt vilken härlig blandning! Jag såg även människor i olika hudfärger! Mötet innehöll barnvälsignelse, parentation, sång från ett gäng kvinnor som är från Afrika, pianospel av Robert, bilder från en resa osv osv. Vilken mångfald! Och ändå är vi alla syskon! Coolt att få höra till en familj på detta sätt!!!

 

Olika generationer möts!

Imorgon skulle Seth och jag satt oss på tåget för att åka till Kisa på lite sportlovsmys. Men tyvärr är pappa sjuk. Han kräktes inatt och hade hög feber. Jag kan inte minnas att han haft magsjuka under hela mitt liv. Trist att han är sjuk nu. Stackars honom! Vi har avbokat biljetterna och bokar nya till på tisdag om han mår bra imorrn och om det på tisdag gått 48 timmar sen han kräktes. Jag känner att jag inte fixar att bli sjuk uppepå allt annat som är nu. Så det känns onödigt att utsätta sig för smittorisken om man inte mås

Nu ska jag sova! Önskar god natt med denna härliga bild :)

Kram


Kommentarer
Postat av: Berith Stenblom

Hej Maria! Jag njuter av Dina fina bilder och Din berättarförmåga. Du borde skriva en bok!
Inte roligt att pappa Roger blev sjuk, och kräksjuka av allt... Det är det värsta jag vet i smittoväg, går omvägar om det går på byn... Hoppas han kryar på sig fort och inte smittar mamma och inga andra heller, för den delen.
Jag har "sportlov" i lugn och ro. Har varit på min träning i dag på förmiddagen och nu jobbar tvättmaskinen åt mig.
Ha en skön sportlovsvecka, förhoppningsvis i Kisa!
Kram/Berith

Svar: Men tack Berith. Så glad jag blir!!! Du anar inte vad det värmde :)Helt klart är kräksjuka det värsta som finns i "ofarliga" sjukdomar.
Hoppas du får ett fortsatt bra "sportlov" :)
Kram
Maria

2013-02-18 @ 12:32:26
Postat av: Anonym

Hej Maria! Vi har börjat följa din blogg jag och min man, har blivit en liten vana på sistone att Jonas tar fram iphonenen på kvällen och läser högt för mig. Känner stor beundran för dig att du håller humöret uppe trots allt. Och ska bli skönt att höra när det lilla livet kommer ut! Stor kram "lillen" Frida

Svar: Men vad kul Frida!!! IIIIIIIII hihi :)Hoppas vi ses på Nyhem!? VI räknar m,ed att åka dit bara vi mår bra.
Stor kram
Maria

2013-02-18 @ 19:06:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0