Spretigt

Idag träffade jag min sjukskrivande läkare på Vc. Imorgon ska jag träffa läkare på spec.mödravården. Känns som jag springer hos läkare och barnmorskor mest hela tiden :).
 
Stefan var med idag och det var skönt för läkaren var lite knepig. Jag har träffat honom sedan augusti och ändå har han igen koll på vem jag är. Visst kan jag förstå att han inte har full koll med tanke på att han träffar 10-15 patienter varje dag. Men kanske komma ihåg något om mig och framförallt inte ifrågasätta mitt mående, särskilt nu när det inte "bara" är illamående utan massor andra grejer oxå. Men men.... Jag fick ju min sjukskrivning men det är jobbigt att känna sig ifrågasatt. Särskilt nu när jag är känslig och inte mår bra. 
 
Jaja det är bara att lämna bakom mig nu.
 
Har iaf gott sällskap av katterna på dagarna, som är grymt långtråkiga... Dagarna, inte katterna.
Söt Frodo.
 
Jag tar lite av köket varje dag och flyttar till vardagsrummet inför renoveringen som börjar nästa vecka. 
Vi har även planer på ny soffa till vardagsrummet och det känns kul. Så om någon är intresserad av våra skinnsoffor vi har nu är det bara att säga till :).
 
Idag gjorde jag hjärtplättar till grabbarna kom hem. Smaskens! Till det hade vi hallon och grädde. Mmmmm. Så gott!! 
 
 
Vi fick plätjärnet med hjärtan när vi gifte oss för snart 13 år sedan och det funkar jättebra fortfarande. 
 
Ett spretigt inlägg idag... Hoppas du mår bra!!
kram 

Kommentarer
Postat av: Kristina

Vad jobbigt med läkare som trycker ner en, de kan ju läsa på innan de träffar en patient så man slipper kännna sig utelämnad.Synd att du ska behöva träffa såna. Ber att dina prover ska bli bättre och att allt ska gå bra.Förstår om du blir orolig. Omsluter dig nu med böner o tankar o kramar.

2013-01-31 @ 19:08:18
URL: http://ruach.blogg.se
Postat av: Anne

Usch så arg jag blir när jag hör om såna läkare. På ren svenska vilka skitstövlar det finns där ute som tror att de har rätt att behandla sina patienter hur som helst bara för att de kan... Sopåkare borde de ha blivit istället. Det är ju så de behandlar människor som dessutom är sjuka. Fy. Skickar dig en stödkram!

2013-01-31 @ 22:39:47
Postat av: Karolina

Ja, dessa läkare... Vissa är ju toppen, men andra botten :(
Skönt du hade din make med dig och att det gick bra. Nu hoppas jag du får ha det lite lugnare de veckor som är kvar.
Stor kram!

2013-02-01 @ 11:03:10
URL: http://karolinawenstrom.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0