Vc, pepparkakshus och pussar.

Hej igen.
 
Nu blir det nog sista inlägget om mina värden och hur jag mår... Det känns som att jag inte skriver om annat, men jag vill ändå uppdatera lite vad som händer. 
 
Idag var jag ju på vårdcentralen hela förmiddagen för provtagning. Det visar sig att jag har dåliga värden och jag måste hållas under uppsikt med extrakontroller osv. Tyvärr mår varken jag eller Gnutten jättebra pga värdena, men det är inte farligt när det hålls under uppsikt. Jag har förstått det som att de värden som var dåliga förra veckan, men bra nu är lite "farligare" att ha. 
Så nu kommer jag träffa barnmorskan titt som tätt för koller. Tur jag är sjukskriven, så jag hinner med alla sjukhusbesök. 
Sen är det så att Gnutten inte rör sig så jättemycket längre och det måste vi också ha koll på, förstås. Jag har blivit uppmanad att ta kontakt med spec.mödravården om jag blir minsta orolig för det. 
 
Nu nog om detta. Men TACK TACK för all omsorg jag får möta. Det känns fantastiskt! Det lyfter mig lite, för ska jag vara ärlig börjar jag tröttna på detta och känner mig ganska ledsen. 
 
När jag var färdig på Vårdcentralen mötte jag upp Lovisa och så åt vi lunch på stan. För sedan skulle jag träffa min handläggare på försäkringskassan, så det var ingen idé att åka hem. Det var skönt att få träffa henne och prata lite om förmiddagen och få gråta lite. Det är alltid skönt, även om jag tycker det är jobbigt att göra det in public, så att säga... 
 
Jag måste säga att jag är så tacksam och glad för att jag inte haft något strul med försäkringskassan. Jag vet ju att många har det, men jag har aldrig haft det. Min handläggare är jättetrevlig och ifrågasätter inte alls att jag har mitt illamående och antagligen kommer vara sjukskriven hela graviditeten ut. Det är jag så glad för mitt i alltihopa. 
 
Sen fick jag sova en stund innan jag hämtade Seth.
 
Nu till något roligare. Ett litet sött problem vi fått med Seth på fritids... Han leker ju mycket med tjejerna i klassen. Nu har de börjat med "pussleken", alltså att de ska pussas. Tjejerna blir osams om vem som är "ihop" med Seth. Så vi får prata med honom om att man bara är tillsammans med en och inte fyra tjejer. (Vad skulle han tycka om pappa hade fyra fruar istället för en... Ja lite skillnad är det ju, men för att förklara och för att inte flickorna ska bli ledsna). Dessutom är det inte bra om de pussas och så, eftersom det sprider bacillusker nu i sjukdomstider. 
Vi konstaterade dock att det är bättre att ha ett sådant "problem" än att han skulle hamna i slagsmål med andra barn eller om han blev mobbad eller så. Vår lilla tjejtjusare.
 
När vi kom hem, slog vi sönder pepparkakshuset. Som Seth har längtat! Jag passade även på att plocka bort det sista av julen nu i eftermiddag. Nu ska det bara städas också så blir det fint i lägenheten. Men jag får ta lite i taget, mer orkar jag inte. 
 
Nä, nu ska Seth och jag åka och hämta Stefan vid stationen. Äntligen är han hemma efter tre dagar i Stockholm! Som vi längtat. 
 
Stor kram min vän!!!
 

Kommentarer
Postat av: [email protected]

Hej!
Nu sak du få höra nåt märkligt...
Kommer in till MH för att ta med henne på en go-fika och ser då att hon sitter och läser din blogg 0ch nu till det märkliga, fem minuter tidigare satt jag själv och läste din blogg...
Så med andra ord ska du veta att vi tänker på dig!!!
Sköt om dig!
Kramar från oss båda/MG & MH

2013-01-10 @ 14:15:06
Postat av: Pastorsfrun

Men tack!!!!! Vad glad jag blir!! Värmer hjärtat mycket! Kram

2013-01-10 @ 14:55:13
URL: http://Pastorsfrun.blogg.se
Postat av: Cissa

Stackare, vad besvärligt du har det! Men gott att du slipper krångla med FK uppepå allt också! Jag har också haft tur med det, det har aldrig varit något krångel eller ifrågasättande angående mina sjukskrivningar under graviditeterna, trots att jag oftast blivit sjukskriven redan från vecka 7-8...

Jag tror att Seth och Theo skulle komma väldigt bra överens, Theo är också jagad av tjejerna i skolan. Och gillar det! ;-)

Skönt att Stefan kommer hem nu när allt är så besvärligt för dig. Även om han inte kan göra något åt de egentliga problemen, så är det ju skönt att slippa vara ensam.

Kramar till dig och hela din härliga familj!

2013-01-10 @ 20:52:28
URL: http://cissa-itsawonderfullife.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0