Kolmården dag 2

Hej och god kväll!!
Hur har du det?
Som du nog förstår så har vi det gott! Det känns så skrytigt på något sätt att hela tiden berätta om hur bra vi har det. Men vi har det bra och så har jag blivit en person som försöker fokusera på det som är bra och gott och då blir det ju också det jag ser och berättar om. Naturligtvis har jag saker som händer och känslor jag känner, som inte är bra utan jobbiga, men jag vill se det som är gott. Men så klart, så förnekar jag inte det andra och ibland blir de sakerna lite större och då skriver jag ju oftast om det också... Ja, du som följt mig under graviditeten vet ju... 

Men nu svävade jag visst ut. Vi har det gott iaf och nu ska jag berätta och visa lite bilder från igår, vår andra dag på Kolmården. Det blev ju mycket favorit i repris... Delfinshow, lunch på "ön", linbanan (två gånger för oss tjejer, då killarna gick till Tropicariet på eftermiddagen) och så roliga djur att titta på. Håll i dig för nu kommer massor av bilder igen:
 
Söndag
 
Redo för ytterligare en dag. (Kortet är på sniskan och jag vet inte varför. När jag tittar via min telefon så är det åt rätt håll, men i datorn blir det åt fel håll... Hoppas du ser det åt rätt håll eller att du har överseende med att det är på sniskan...)
 
Getterna fick sig ett besök, men inga getter kom med på bild ;).
 
 
Barnen tittade på Sälshowen en gång till med farmor under tiden som vi andra köade till delfinshowen. Vi var först in och fick perfekta platser - i splashzonen... vi blev alltså rätt så nerskvättade. 
 
En skötare gick framför oss innan och började prata med våra barn. Så otroligt trevlig och go personal!!
 
Seth frågar och pratar. 
 
Tess sov i början, men vaknade och tittade på alla färger som var i showen. Hon började gråta när vi blev nerskvättade, trots att jag gjorde mitt bästa för att skydda henne mot vattnet. Men det gick över fort. 
 
Tyvärr är det ju svårt att få bra bilder på dem, men oh, vilka härliga djur. Showen var lika bra denna gång :)
 
Efteråt stod piraterna från sälshowen utanför delfinariet. Vi passade på att ta kort med dem :).
Den ena försöker charma Tess och lyckades bra med det. 
Piraterna och vi. 
 
Sen bar det av i linbanan igen. 
 
Girafferna ser så roliga ut... De böjde sig över varandra när de åt och det fungerar ju bra med de långa halsarna...
 
"Hallå, är det någon som ser mig här bakom trädet där jag gömmer mig?" haha. 
 
Jag har aldrig sett giraffer sitta ner förut, men såhär ser de ut... även om det blev på långt håll. 
 
Lejonen... Ståtliga djur. 
 
Tess och jag... fina flickor ;) med fin utsikt över Bråviken. 
 
Godispaus, efter att ha tittat på apor och gorillor. 
 
Jona och Seth. 
 
Delfinbergochdalbanan åktes igen av mina grabbar. Denna gång satt de längst fram. Lycka. 
 
En av tigrarna tog sig ett svalkande bad i värmen. 
 
Nu kommer lite bilder från Tropicariet dit killarna gick. Jag avskyr ormar - har kraftig fobi för dem - så jag vill ju helst inte in dit, även om det finns många härliga andra djur. Jag var där för två år sedan och det räcker för mig :).
Men Christian, Jona, Stefan och Seth gick dit. Så nu blir det några bilder från det: (Men inga ormar! Tack Stefan för det!! Christian tog bilder på dem, men Stefan besparade mig det i vår kamera).
 
 
Man kan ju klappa rockor och några andra fiskar där. Här försöker Seth klappa "klotfisken".
 
Min fina...
 
Under tiden roade vi tjejer oss på annat sätt, bla genom att kolla i en av shoparna. Där fanns fina? ihopfällbara hattar:
Fina svägerskor? haha.
 
Ellika roade Tess...
 
 
Vi och farmor åkte en annan väg hem och tog en bilfärja. Lite mysigt, även om den bara tar några få minuter. Vi gick ut och tittade lite utanför bilen iaf :).
 
Stefan, Tess och jag tog en kvällspromenad genom vackra Söderköping efter kvällsmaten. 
Det var en go avslutning på en go dag!! Tacksam för fina, varma dagar med familjen!!
 
Måndag

Idag har barnen och farmor åkt ut till farmors sommarstuga. Vi andra tog oss en tur till Norrköping - som vi visst brukar när vi ses såhär och farmor tar med sig barnen till stugan. Tess är naturligtvis med oss här hemma i "stan". 
 
Men förmiddagen spenderades här hemma. 
Mina, Chrisitian och Tess. Christian gör visst allt för att få Tess att skratta och hon skrattade gott åt honom när han räckte ut tungan. 
 
Jona och Seth spelar spel.
 
När vi var inne i Norrköping gick vi till ett jättemysigt café och satte oss och moffade goda bakverk!!
 
Stefan och kakorna.
 
Christian och trocaderon. 
 
Emma med de smala sugrören ;).
 
Ikväll har vi mest suttit och pratat. Det är ju inte aktuellt för Stefan och mig att gå på bio eller så, eftersom vi har Tess, men vi är glada och nöjda med att bara vara hemma också. 
 
Imorgon far vi ut till stugan en sväng vi också. 
 
Hoppas verkligen du har det gott du med!!
Stor kram! 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0