Måndag och tisdag med massor av bilder.

Hej igen. 
Det märks att det är sommar... Jag är knappt trött och klockan är typ 23. Jag brukar slockna vid 22. Men det blir så när barnen somnar lite senare och man vill hinna göra lite grejer, såsom att städa toaletterna och hänga tvätt och sånt ;). Och naturligtvis blogga...hihi.
 
Idag har varit en dag här hemma med grej och fix. Lägenheten var i desperat behov av att städas, men både i måndags och igår prioriterade vi att vara ute i solen samt att greja inför bröllopet som är om en månad, då vi ska vara värdar. Så idag, då molnen fyllde himlen tog vi en innedag. (Stefan jobbar fortfarande, så när jag säger vi, så menar jag barnen och jag själv). 
Så här har fejats och tvättats och nu luktar det gott här hemma och katthåren är borta för några timmar. Katterna fäller otroligt mycket nu när det är varmt, så det behövs dammsugas mest hela tiden, för att hålla undan allt katthår. 
Sedan på eftermiddagen träffade vi grannparet och det var, som vanligt, mycket trevligt :)! 
 
Nu till bilder från i måndags...
Vi åkte alltså till Gustavsviks utomhusbad och hängde ett par timmar. 
 
 
Vattnet var kallt och Seth frös, men var i en hel del ändå. Stefan var också i. Jag vågar inte riktigt bada än... 
 
Den långa blå rutschkanan fick sig ett par åk av Stefan och Seth, som tyckte det var skönast att ha flytväst på sig när de for i vattnet.
 
Nu åker vi!
 
25 kg Seth åkte inte så jättefort kan man väl säga. Han tog fart med armarna hela tiden för att få fart. Stefan körde lite snabbare. Hm... undrar om han tycker det är läskigt haha.
 
När man fryser är det skönt att värma sig hos varma pappa. 
 
Tess var med, men sov mest hela tiden, i min famn och i bilstolen. 
 
På kvällen när det planerades bröllop så var Seth ute med Lukas och Theo och fiskade. En aborre fastnade på kroken :).
 
Fotot har jag fått av Theo. 
 
Bilder tisdag.
På förmiddagen åkte vi ut till Mosås och hängde där. Marcus och Stefan jobbade, men vi andra hade det skönt ute i trädgården. 
Pojkarna hoppade studsmatta med vattenspridaren under. 
 
 
 
Glädje. 
 
Alva tittade till Tess, där hon låg i skuggan.
 
Molly dansade när Lovisa sjöng "här kommer Pippi långstrump" :). Goa unge. 
 
Molly, Lovisa och Tess.
 
Molly hoppade också lite förstås, men utan vattenspridaren på. 
 
Nä, nu ska jag greja med lite annat innan jag somnar. Så god natt och vi ses!!
Kram. 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Skönt att höra att det är fler som vänder på dygnet =)

Svar: hihi japp :)
Maria

2013-07-11 @ 09:05:59
URL: http://livet-enligt-johanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0