Vipshajk

Hej hopp.
 
Nu är vi hemma från hajken och Seth är på kalas. 
 
När jag hämtat Seth från skolan tog vi och Stefan en glass på stan för att träffas ngt detta dygn.
 
Jag var även tvungen att inhandla en solhatt till Tess inför helgen. :)
 
Det har varit en fantastisk hajk med 38 barn från första klass till femte. Helt underbart! Vädret har varit åsom kan man säga och många barn och några tappra ledare har badat bland grodyngel och vattensnokar :).
 
Kvällen igår började med lekar och hamburgare nere vid vattnet. 
 
 
 
Ljuvlig kväll!
 
Idag har det lekts, tävlats och varit samling. 
Alltså Pernilla som är vår Barn och familjepastor är helt Amazing! Hon pratar med barnen så att alla lyssnar och då är de mellan 7-11 år. Alltså ett stort åldersspann. Hon fixar så att det finns något för alla! Hon är så beundransvärd och go mot alla oavsett ålder. 
Pernilla
 
De andra ledarna är oxå otroligt goa och jag blir imponerad och önskar att jag själv var sådär som de är. Men jag duger jag med :).
 
Seth tog sitt första dopp i år. Kallt var det :).
 
Det paddlades.
 
Tess sov i sjalen på förmiddagen :).
 
 
Nu ser vi fram mot vipslägret som är om knappt en månad. 
 
Idag ska jag unna mig lite lördagsgodis (kämpar ju mot mina gravidkilon). Så när Stefan kommer hem snart ska jag gå och köpa på vår Ica butkik. Tess ligger nämligen och sover så jag kan inte gå någonstans just nu.  
 
Hoppas din helg varit bra so far. 
Kram

Kommentarer
Postat av: Johanna

Härligt med hajk på Klacka! Ha en fortsatt trevlig helg!

Svar: Klacka är verkligen härligt såhär på försommaren/sommaren!!HOppas du får en fin helg nu!
Maria

2013-06-01 @ 19:36:13
URL: http://livet-enligt-johanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0