Helg, DS och sjuk.

God morgon och god lördag!
Vad har du för planer för helgen?
Här får vi ta det soft (som vanligt då för min del...;)). 
Igår var Seth lite förkyld på morgonen, men gick ju till skolan som vanligt. Stefan var ledig och hämtade upp honom efter skolan och så åkte de till badhuset. Härligt, men när de kom hem var Seth bra trött. Framåt kvällen såg han allt tröttare och blekare ut och han klagade på halsont. Så vi stannade hemma från Vips och när vi tog tempen hade han feber. 
 
Men kvällen blev rolig ändå för honom - och för oss föräldrar... Stefan och jag åkte nämligen på förmiddagen ut och köpte ett 3DS, som han har pratat om länge och har sparat födelsedagspengar, julklappspengar och veckopengar till. Han kunde själv betala för konsolen, men vi la till för spel och ett fodral. Han fick gå en liten skattjaktstur här hemma med olika uppdrag innan han hittade den.
 
Hög koncentration när han ska läsa uppdragen.
 
Under pappas kudde låg den... 
Han visste inte till sig av lycka... Under hela kvällen sa han gång på gång: "Ni är världens bästa mamma och pappa!!"
Vi hoppas ju han tycker det utan att få saker, men det visar ju hur otroligt glad han blev för detta, trots att han själv sparat ihop massor av pengar. Vi tycker han varit duktig som gjort det faktiskt. 
 
Eftersom det var helt nytt blev det ett undantag igår och han fick spela samtidigt som vi tittade på Gladiatorerna. 
 
Sen stupade han trött i sängen och sov gott hela natten. Skönt det. Det var nog kvällsbönen och alvedonen som gjorde det. Han brukar inte sova bra när han har feber, men det var skönt att han fick sova bra inatt. Vi får se hur dagen blir idag. Vi kommer nog leta reda på några bra barnfilmer på Netflix och så kommer han få spela på sitt DS förstås. Jag kommer vilja titta på tjejernas tremil också förstås :). Och så blir det Andra chansen ikväll också, om Seth orkar hålla sig vaken. Det beror väl på hur han mår. 
 
Hoppas du får en bra helg!!
KRAM

Kommentarer
Postat av: Johanna

Elvira fick ett DS av oss och farmor i födelsedagspresent, det är väldigt bra när man ska åka långt i bil. Annars går det i perioder, ibland spelar hon mycket och ibland inte alls. Hon behöver lite fler roliga spel bara, men de kostar ju en slant.

Svar: Visst är det bra med DS!! Synd att det är så dyrt med spel bara.... På Game ska man kunna köpa begagnade spel till bra pris. Ska kolla upp det lite närmare. Det blir bra till semestern att ha ett DS när det blir många mil i bilen... Kram
Maria

2013-03-02 @ 09:09:16
URL: http://livet-enligt-johanna.blogspot.com
Postat av: Anne

Ni är så underbart kloka föräldrar att jag nästan fick en liten tår i ögonvrån. Minns själv hur otroligt stolt jag kände mig när jag sparat samman pengar till det jag önskade mig mest av allt: En skrivmaskin! Den känslan minns man alltid. Det är bra erfarenheter ni skickar med Seth ut i livet. Så ni kan vara stolta alla tre!

Svar: Men tack Anne!! Så glad jag blir! Tänk... En skrivmaskin. Jag minns när min syster fick en elektrisk skrivmaskin till sin C-uppsats :) pappa hade en sån där stor svart som man fick skriva med pekfingervalsen :). Kram
Maria

2013-03-02 @ 20:16:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0