Tandläkare och annat

Igår när vi tittade på Mello i godan ro, tappade jag plötsligt en stor bit av en tand. Och jag åt inte ens på något hårt. Det gjorde inte ont i tanden, men tungan tog stryk för det som var kvar av tanden var rejält vass. Så inatt sov jag inte mycket. Imorse ringde jag jourtandläkaren och fick en tid direkt. 
 
I väntans tider...
 
Jag har aldrig haft problem med mina tänder. Inga hål, inga problem alls. Men det är klart graviditeter tar på tänderna, dessutom äter jag ju konstant, även de flesta nätterna och när det är illa med illamåendet är det inte lätt att sköta tänderna som sig bör. Så det är väl inte konstigt att det blev problem nu. Men som Stefan sa igår kväll... Är det inte nog snart? 
Men det gick bra hos tandläkaren. Han bedövade och lagade och så var jag klar på ca en halvtimme. Och jag är 2150 kr fattigare... Uj uj. Hoppas mina tänder mår bra i framtiden. 
 
Jag tog en långsam promenad från tandläkaren till kyrkan, där det var möte och mina grabbar var där. På vägen dit såg jag denna skylt:
 
Jag tycker det är lite spännande att det är AKUT försäljning. Ha ha. 
 
Det var roligt att komma till kyrkan en stund. Det var länge sedan. Dessutom var det nattvard och jag älskar att ta nattvarden och allt vad den innebär. 
Efteråt åkte vi till Pitchers och åt mat tillsammans med några vänner. Härligt. 
Smaskigt värre. Som tur var hade bedövningen börjat släppa lagom till maten. 
 
På Pitchers får alla barn ett kinderägg efter maten. En glad Seth:
Han äter inte gärna chokladen, men han gillar leksakerna som är i. Men det gör ju att vi föräldrar får go choklad när han får ett kinderägg :). 
 
Jag behöver väl inte tala om att jag var bra trött och slut när vi kom hem. 
Stefan och Seth åkte iväg till årsmötet efter en stund. Seth bad själv att få följa med, eftersom han och Meja hade bestämt att de skulle leka. Det är gott att han har kompisar och trivs i kyrkan, tycker jag. Stefan hade med sig en tårta, som jag berättade om igår. Vi pyntade den med lite Skittles i mitten. Världens godaste godis, om du frågar mig :). De finns inte i Sverige - mer än i några få affärer vad jag förstår - men vi har ju goa vänner som förser oss med Skittles när de varit i USA. Smaskens. 
 
När de åkt somnade jag på stört och sov över en timma. Skönt.
 
Nu är de hemma igen och håller på med kvällsproceduren. 
 
Ja, just det, jag tänkte bara säga också att jag tycker Robin var en värdig vinnare på Mellon igår. Seth bröt dock ihop för att Yohio inte vann. Ja, ibland är det inte lätt... 
 
Hoppas att din helg varit bra! Och att du får en bra vecka. Imorgon består min dag av barnmorska, psykolog och föräldrarmöte. Det räcker och blir över för min del :)...
 
Ha det gott!! KRAM

Kommentarer
Postat av: FruL

Snart är det över och allt elände är glömt, Julia röstade på Robin så hon är överlycklig och låten you går varm här hemma. Tycker du är stark som ändå orkar göra lite mellan varven.

Svar: Tack!! Vad glad jag blir för dina ord!!! Jag tycker DU är stark som har en kronisk sjukdom och ändå orkar med!! Vi ska köpa melloskivan och jag misstänker att jag kommer tröttna på låtarna oxå :).
Visst är det dyrt med tandläkare men jag tänkte som du, tänk de som inte har råd att fixa tänderna när det behövs... Jag är glad att jag ändå har råd även om det svider i plånboken.kram
Maria

2013-03-10 @ 21:12:18
URL: http://snurrigalivet.blogspot.se
Postat av: FruL

Glömde skriva att det är inte klokt vad dyrt det är med tandläkare. Tänker på alla dem som inte har råd :(

2013-03-10 @ 21:13:43
URL: http://snurrigalivet.blogspot.se
Postat av: skrivmoster

Jag instämmer i det Stefan sa ... det är väl nog som det är. Och dyrt så in i bomben blev det.

Kul att du kunde vara med i kyrkan och även äta ute och få vara med i gemenskapen.

Hoppas att allt går bra idag och att du mår hyfsat bra! Varm kram

Svar: Tack snälla!!! Blir glad när du skriver och för det du skriver! Ja, visst är det dyrt!!! Men jag är glad att jag har råd att betala, tänk om man inte haft det!
Kram
Maria

2013-03-11 @ 08:49:25
URL: http://skrivmoster.bloggplatsen.se
Postat av: Kristina

Nu får det vara nog för ett tag för dig,. Vi får bombardera Gud så han ger lite respit o ny kraft. Skönt att det ordnar sig när Stefan är borta Vad gjorde vi utan mammor? Upptäckte i helgen hur det är att ha ett stort barn som man får hälsa på för första ggn. Hon tyckte det var så kul att vi kom till henne. Helgen gick alldeles för fort. Roligt att du aknade mig här i cybervärlden. Fanns ingen tid skriva plus att ajg inte ahde ngn dator med mig. Önskar o ber att du snaart ska få må bättre.Kram

Svar: Oh vad roligt att ni varit och hälsat på dottern!!! Och vad skönt att höra från dej :). Tack för din omsorg!!! Kram
Maria

2013-03-11 @ 15:53:19
URL: http://ruach.blogg.se
Postat av: E-K

Akut-försäljning, haha! :D
Och här hemma hölls det också på Yohio. Jag hade glömt hur viktigt det kan vara för barn vem som vinner Melodifestivalen, men som tur var förstod jag det i tid, så jag jublade bara i smyg när Robin vann...

Svar: Hihi jag har allt sett på Insta att E inte var helt nöjd att Yohio inte vann :). Kram
Maria

2013-03-11 @ 18:33:30
Postat av: deignhappens

Skittles finns på Gottis i Örebro ganska ofta och mellan varven på Grindstugan i Laxå, ett litet tips bara :) Kram Maria

Svar: Oh, bästa tipset!!! Tack Maria! Vi har även tipsat ägaren av Ica Maxi att ta hem det;) får se om det blir så :). Kram
Maria

2013-03-12 @ 20:04:20
URL: http://www.designhappens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0