Vänskap och sömn

Hejsan.

Tittar bara in snabbt innan jag ska sova. Det blev lite sent idag så jag måste försöka somna nu. Johanna och Tomas var här och åt middag. Härligt och fantastiskt trevligt! Gillar dem skarpt :). Det är så roligt för Johanna lärde jag känna när hon var 14 år och jag 20. Jag jobbade nämligen i Pingstkyrkan i Simrishamn ett år och hon tillhörde den kyrkan då. Vi sjöng mycket ihop och hängde en hel del. När vi bodde i Örebro förra gången 2003-2007 så flyttade hon hit oxå. Så blev hon tillsammans med vår kompis Tomas, som dessutom är från Avesta, dit vi flyttade 2007. Tomas släkt bor ju där än och många är med i kyrkan som Stefan jobbade i. Stefan hade även förmånen att få viga dem när de gifte sig. Och nu kan vi hänga lite oftare igen när vi bor i samma stad - även om det är allt för sällan nu också. Visst är det häftigt hur det kan bli!!

Tess var lugn när de var här men började gråta när de gick. Vi kanske borde bett dem stanna ;).
Nu är hon inte sån som gråter konstant utan kanske ngn minut åt gången. Men det tar lång tid att söva henne och hon gråter, slappnar av, somnar nästan, vaknar till, gråter, gnölar, slappnar av osv osv. Idag somnade hon efter ca en timma, därav den sena timman nu. Men tack och lov att hon inte gråter konstant även om man nu får gå och bära och vyscha osv. I övrigt måste jag säga att hon är en väldigt nöjd bebis. Jag är dock oerhört glad för att ha en bärsjal att ha henne i för hon är mest nöjd när hon får vara med. Att ligga i puffen och i gymmet går små stunder men bäst är att hänga på min mage :).

Oj oj, för att va ett snabbt inlägg blev det väldigt långt. Haha.
Sov gott!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0