Hallojsan kära vän

Idag är jag lite stolt över mig själv. 
Dagen såg ut som följer:
 
- Vaknade 6:45 av Tess. (Mycket bra tid!!)
- Stefan och Seth for iväg till skola och jobb runt 8 tiden. 
- Jag och Tess gick till kyrkan vid 8:40 tiden för att möta upp Pernilla och Stefan och prata om barnvälsignelsen som ska bli för Tess på söndag. 
- Vi stannade kvar på Källan, kyrkans Öppna förskola, med fika, lek och sång. 
- Jag tog en promenad på stan.
- Jag och Stefan åt lunch tillsammans i kyrkan.
- Jag hämtade Seth i skolan 13.30. 
- Vi åkte och storhandlade. Och det är här det jag är stolt över kommer... Vi handlade med scanner. Seth och Tess började i vagnen båda två, men ju mer vagnen fylldes desto mindre plats för Seth som satt I vagnen. Tess satt ju i den "stol" som är där handtaget för vagnen är. Men oj, vad svårt att förklara... du vet där barn sitter i vagnen helt enkelt :). Fem stora påsar fulla med matvaror blev det. Barnen var nöjda och jag fattar inte att Seth kan vara på så gott humör direkt efter skolan trots att han var trött och hungrig, men han är ju allra oftast så. (Hm... undrar om jag kommer få äta upp det imorgon eftersom jag skriver så idag. Han kanske kommer vakna på ett hemskt humör imorrn ;) ). Med fem fulla kassar och två rätt så trötta, men nöjda barn, kommer jag till kassan och får AVSTÄMNING!! Men alltså. Det är ju helt ok när man är två som hjälps åt, eller man är utan barnen. Men men, det var bara att packa upp alla varor och packa ner dem igen.
- Sen hem igen för att lägga en trött Tess.
- Springa ut till bilen och bära upp alla varor och in med kylvaror i kylen.
- Fixa mellis till Seth och mig.
- Läsa läxan med Seth.
- Bära på Tess.
- Köra tvättmaskinen.
- Bära lite till på Tess, som bara var nöjd i famnen.
- Fixa lite att äta till Seth och mig.
- Åka till kyrkan där barnkören Salt övade.
- Sitta och prata med härliga vännen Therese under tiden Salt övade. 
- Hem och nu följde Stefan med.
- Fixa lite med diskmaskin, dammsugning, bära på Tess och sånt. (Skönt att va två).
- Äta kvällsmacka.
- Lägga Tess.
- Hänga tvätt.
- Söva om Tess som vaknar, samtidigt som Stefan lägger Seth
- Börjar blogga.
- Bär lite på Tess.
- Fortsätter blogga.
- Stefan bjuder på te och rån:
 
- Bär på Tess igen. (Det är nog tänder på gång.)
- Sitter nu med Tess i famnen och hon sover nästan hela tiden - men har det lite jobbigt -och försöker slutföra detta inlägg med pekfingervalsen, samtidigt som jag äter rån. Och nu fick Stefan ta över och skriva färdigt, för nu ger jag upp och säger godnatt, bärandes på en Tess.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Avstämning! Det är helt "fantastiskt" att uppleva detta! Vi har klarat av det när vi varit två som handlar, men min käre man råkade ut för avstämning en måndagskväll när han bara skulle kompletteringshandla under tiden jag var i simhallen. Vet inte vad som hände, han fick förmodligen hjärnsläpp och hade missat någon eller några varor. Gissa käre mannens humör när han hämtade mig utanför simhallen?!?

Svar: Uuu, den är inte rolig!! Jag har bara missat ett par lökar en gång och det känns ju bra. Men så lätt att missa!!
Maria

2013-11-06 @ 14:22:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0