Dagen i bilder

God kväll! 
Detta får bli ett riktigt bildinlägg...
 
Igår när jag åkte för att hämta Seth på VIPS (jag var ute i god tid, det slutar inte förrän 19:45) så var det riktigt varmt och härligt. 
21 grader kl 19 på kvällen 6/9. Det måste väl vara lite ovanligt ändå?
 
Idag har Stefan varit borta hela dagen. Han började i kyrkan på en ledarfrukost. Jag valde att inte vara med, med båda barnen utan vi hade en hemmadag (typ) Seth, Tess och jag. Stefan åkte direkt iväg därifrån och kom hem nu. Vad han har gjort ska jag berätta om imorgon :).
 
Seth och Tess började dagen i soffan med lite lek och tv-tittande. 
"Måste du alltid ta kort, mamma?"
Japp, det måste jag hihi. 
 
Vi åkte ner till "stan" och lämnade bilen där till Stefan. Sen tog vi en tur på stan, där Seth fick ta en sväng på leksaksaffären, då han för ett tag sedan fick ett presentkort där av Stefans morbror och moster. Efter mycket funderande köpte han Star Wars lego. Är någon förvånad? Hihi. 
 
Jag köpte även nallen Hugo på Apoteket. Det är en nalle med en vetekudde i magen. Den ska Tess ha när hon ska lära sig somna i egen säng. Jag får ju gå och bära på henne när hon ska sova och är därför van vid värme och jag tänkte att en sådan vetekuddenalle kanske hjälper lite, eftersom den blir varm och gosig. 
 
Sen promenerade vi hem. Seth hade sin sparkcykel med, så det gick rätt så bra att gå, fast det är en bit. 
Det var mer än 19 grader i solen, kan jag säga. 
 
Nu börjar jag bli trött...¨
 
Så i slutet hade jag sparkcykeln och han körde Tess. Det tyckte hon var roligt. Hon log knappt mot mig en enda gång, men brorsan fick många leenden. 
 
Väl hemma började Seth bygga ihop sitt lego med en gång. 
Tada! Klart och en nöjd kille tackar Anders och Gitte för legot! 
 
Jag kände mig nöjd som fick till middag (god blev den också) trots att jag fick ha Tess på höften hela tiden. Hon är en nöjd unge, men idag ville hon bara vara i famnen. 
Tess och jag lagar mat. 
 
Jag fick tom till lite nyttigheter till makaronerna och köttfärssåsen.
Köttfärssåsen är under makaronerna...
 
Hon accepterade att vara i denna gåstol en stund när jag plockad med lite grejer inför en barnloppis, som jag ska stå på om två veckor. 
Bra grejer!!
 
Vi blev sen inbjudna till grannen på fika. Alltid mysigt!!
 
Seth brukar alltid ha en värmedyna när han ska sova. Det tycker han är skönt. Så han körde igång den som vanligt i micron och jag gick för att hämta den när det var klart. När jag öppnade micron rykte det och luktade bränt. Så jag tog ut dynan och då brann det om den. Usch!! Ner i vasken och så kväva med ett stort lock. Seth blev lite rädd och ledsen men allt gick ju bra. Jag har även dränkt den i vatten här på bilden. 
Hej då värmedyna. Hej då dumma micro. (Den har varit knäpp ett tag, så det är dags att den åker ut).
 
Nu sitter Stefan och jag på balkongen och pratar så detta inlägg tog sin tid att skriva. Hehe.
Härlig sensommarkväll!!! 
 
Nu önskar jag dig en god natt!!!

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Åhh mysigt med besök från trevlig granne :)) kram

Svar: Hihi, gott!!
Maria

2013-09-07 @ 22:47:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0