Snart 6 mån

Goddag min vän!! 
Hur är det med dej? 

Vi har det bara bra! Det har dock slagit mig att Tess snart är 6 månader och att jag redan varit föräldraledig så länge!! Jag vill verkligen ta vara på denna fantastiska tid då jag får va hemma med båda barnen så mycket. Jag älskar, på riktigt, detta liv! Men allt har sin tid, det är jag medveten om 😊 Jag kommer gilla att jobba också, det vet jag ju. 

Igår hade vi en go dag. Seth och jag spelade Sänka skepp när Tess sov. 


Vi var in till grannens katt Ådi, och kollade till honom då han gjort sig lite illa och de var tvungna att lämna honom ensam en stund. Så mysig och gosig katt!!! 







På kvällen hade vi hemgrupp! Jag älskar vår hemgrupp!!! 
Tess tog det lugnt när jag förberedde scones och lite annat 😊



Hon sitter bra där i soffan. (Naturligtvis lämnar jag henne inte själv där!! 

Idag kom Therese hit en stund! Också väldigt mysigt. Jag blev glad för Tess var i hennes famn länge utan att börja gråta. Toppen!! (Men så är hon ju proffs på barn 😉)


Tess håller på att ändra sina sovvanor på dagen, så nu vet jag inte alls när och hur länge hon vill sova. Nu på em la jag mig iaf och vilade bredvid henne en stund och såhär såg hon ut när hon vaknade:

Så gosig!

Nu kommer snart Stefan hem och vi ska äta innan vi far till kyrkan. Jag ska på körövning och Stefan på ett möte.


Ja, just det! På lördag står Seth och jag (och Tess hänger nog på min mage) på barnloppis. Kl 10-12 på Adolfsbergsgården! Välkomna dit!!!!

Kram 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Har sagt det förut men jag säger det igen; Vad fort tiden går! 6 månader, det är ju inte klokt! Hur länge till ska du vara föräldraledig?

Svar: Det är verkligen galet!!Jag börjar ju jobba måndagar from 30/9 och kommer vara ledig - förutom måndagar - juli ut nästa år. Sen ska Steff va hemma :) Så vi kan va hemma rätt länge tack vare att jag börjar jobba lite nu.
Maria

2013-09-19 @ 19:02:19
URL: http://livet-enligt-johanna.blogspot.com
Postat av: Alexandra

Vad fina bilder du tagit :) tack ännu en gång för hjälpen. Kram

Svar: Oh, säg bara till igen!!! Kram
Maria

2013-09-21 @ 08:14:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0